فعالیت یک هزار و ۴۵۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از فعالیت یک هزار و ۴۵۰ کانون عمومی و ۷۷ باب کانون تخصصی خواهران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به همراه کارشناسان این ستاد با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دیدار کردند.

«مرتضی شفیعی» در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال گذشته اظهار داشت: با تلاش های انجام یافته سال گذشته شاهد تاسیس و راه اندازی ۳۵ باب کانون فرهنگی هنری جدید با اولویت مناطق محروم، مرزی و روستایی و اولین کانون تخصصی پسران دهه هشتادی کشور بودیم که در مجموع تعداد کانون های فرهنگی هنری  استان به یک هزار و ۴۵۰ باب کانون رسید.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام کرد: سال گذشته علاوه بر کانون های یاد شده که به شکل عمومی در دو بخش خواهران و برادران فعالیت دارند، ۷۷ باب کانون تخصصی خواهران افتتاح شد که یکی از این کانون‌ها به عنوان اولین کانون دختران دهه هشتادی کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره به رویدادهای مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و دوره های آموزشی برگزار شده در سال گذشته گفت: حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی کانونی در جشنواره های ملی و کسب رتبه های برتر در این جشنواره ها برگ زرین دیگری از فعالیت های یکسال اخیر این ستاد بوده است.

شفیعی توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری، حمایت از هنرمندان کانونی و تلاش برای ارتقای توانمندی و سطح مهارت این هنرمندان را از برنامه های مهم پیش روی ستاد کانون های مساجد اعلام کرده و از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تعامل، همکاری و هم افزایی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری نیز منجر به رونق و شکوفایی بیش از بیش فعالیت های فرهنگی مساجد خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این دیدار از سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل تعامل و همراهی نزدیک و حمایت از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1758071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha