برپایی جشن ازدواج یک زوج زیر سایه شمس الشموس

با عنایت امام رئوف خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران شادی گرفتن جشن ازدواج را به زوج جوان اهدا کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، کمک مومنانه برای ۱۵۰ خانواده نیازمند شهرری به منظور ترویج سنت حسنه اطعام از سوی خادمیاران کانون سلامت خدمت رضوی  انجام شد.

با جذب کمک‌های مردمی و مومنانه، توسط کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری گوشت گرم برای ۱۵۰ خانواده نیازمند شهرری تهیه و اهداء شد.

این اقدام به‌منظور ترویج سنت حسنه اطعام و کمک به افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب‌پذیر و کم برخوردار انجام شد.

 سهیلا رجبی دبیر کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری در این خصوص گفت: با ذبح یک راس گوساله به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال که از سوی خیرین و نیکوکاران اهدا شده بود بسته های گوشت گرم تهیه و متناسب با میزان نیاز و درخواست‌های مختلف بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: این فعالیت های نیکوکارانه درسایه الطاف امام رئوف دارای برکت و بهره معنوی مضاعفی است و موجب ترویج فضیلت‌های اخلاقی، افزایش همبستگی و کمک به کاهش تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه می شود.

تداوم خدمت/برپایی جشن ازدواج یک زوج زیر سایه شمس الشموس

با عنایت امام رئوف خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران شادی گرفتن جشن ازدواج را به زوج جوان اهدا کردند.

معصومه عمویی مسئول کانون محله‌ای خدمت رضوی حدیث بندگی اظهارداشت: خادمیاران رضوی در تداوم اقدام خیرخواهانه تهیه ۵ جهیزیه برای نو عروسان در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)، جشن باشکوهی برای یک زوج تدارک دیدند تا شادی را با مدد امام رضا علیه‌السلام در خاطره انگیزترین شب زوج جوان اهدا کنند.

وی گفت: تمام ملزومات و هماهنگی های یک جشن ازدواج از ابتدا تا انتها به همت خادمیاران و خیرین انجام شد و یک زندگی با نام امام مهربانی ها آغاز شد.

عمویی عنوان کرد: برپایی جشن و طبخ یکصد وعده طعام رضوی برای مدعوین یکصد و پنجاه میلیون ریال هزینه داشت.

وی افزود: همچنین به مناسبت عید بندگی، عید فطر سه راس گوسفند توسط خیرین خریداری و بعد از ذبح بسته بندی و بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

مسئول کانون محله ای خدمت رضوی حدیث بندگی خاطر نشان کرد: چهارصد وعده طعام رضوی نیز طبخ و به دست نیازمندان منطقه و روستاهای اطراف رسید.

پذیرایی از نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره)

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۶تهران سفیران امام مهربانی ها از نمازگزاران شرکت کننده در مصلی امام خمینی (ره) پذیرایی کردند.

 با تلاش خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۶ تهران به منظورخدمت رسانی به نمازگزاران عزیزعید سعیدفطر درمصلی امام خمینی (ره) تهران مراحل آماده سازی و برپایی چایخانه از ۱۹ شب سه شنبه شروع شد و با مشارکت ۱۵ نفر از خادمین تا ۱۱ روز چهارشنبه ادامه داشت.

بسته های فرهنگی در طول برگزاری مراسم نماز عید سعیدفطر،در چایخانه امام رضا (ع)بین نمازگزاران توزیع گردید.

در چایخانه حضرت با توزیع چای حضرتی و خرما ، ۱۰۰۰ کاسه شعله زرد، ۱۰۰۰ لقمه نان و پنیر و آبگیری ۲تن هویج از محبان و ارادتمندان عزیز آن حضرت پذیرایی شد.

این اقدام مومنانه که برای بسط و گسترش اخلاق رضوی می باشد که مورد استقبال  پرشور مردم ولایتمدار و نمازگزاران در مصلی تهران شد.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته ترتیل توسط کانون قرآن منطقه نوزده تهران"

کانون قرآن خدمت رضوی منطقه نوزده تهران در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ، یک دوره مسابقات قرآنی در سطح منطقه و در رشته ترتیل برگزار نمود.

در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی با رهنمودهای دین مبین اسلام با هدف نزدیک تر شدن و انس با آیات معنوی مسابقات قرآنی توسط خادمیاران کانون قرآنی در سطح منطقه برگزار شد.

به گفته رضا ساریجلو ، مسئول کانون قرآن منطقه نوزده تهران ، در این دوره از مسابقات ۵۴ قاری شرکت کردند که نفرات منتخب مجموعه کلاس های کانون قرآن در محلات مختلف منطقه بودند.

 وی افزود : این مسابقات در دو روز متوالی در روزهای ۱۸ و ۱۹ فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام زمان (عج) در محله عبدل آباد برگزار شد . استاد درودگر و استاد متولی که از چهره های مطرح و اساتید با سابقه کشوری هستند ، داوری مسابقه را بر عهده داشتند.

در پایان به نفرات برتر مسابقات، جوایزی به صورت نقدی اهداء گردید. علاوه بر نفرات برتر ، تعداد ۵۹ تابلو فرش نفیس مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به سایر شرکت کنندگان در مسابقه و همچنین خادمین و اساتید قرآن منطقه به پاس زحماتشان تقدیم گردید.

ساریجلو در پایان گفت : این مسابقات همه ساله برگزار می گردد و امسال با همت مسجد امام زمان(عج) و خیرین بزرگوار با هزینه ای بالغ بر ۱۲میلیون تومان برگزار گردید.

آماده سازی چایخانه سیار امام رضا (علیه السلام) توسط خادمیاران منطقه ۱۹ "

باعنایت امام رضا(ع) درماه مبارک رمضان، باب رحمت دیگری بر روی خادمیاران و ارادتمندان حضرت گشوده شد.

به گفته اصغر رضایی مسئول کانون کارآفرینی و اشتغال منطقه 19 تهران ، با دستور دبیر محترم منطقه جناب آقای نوران اولین چایخانه سیار امام رضا (علیه السلام ) در منطقه ۱۹ در حال آماده سازی می باشد . نقشه و طرح اولیه این چایخانه توسط طراحان آماده و جهت ساخت سازه اصلی به کارگاه ارائه گردید.

از آنجا که پذیرایی مناسب از عاشقان و ارادتمندان عزیز حضرت رضا علیه السلام همواره یکی از دغدغه‌های آستان قدس در امر خدمت رسانی بوده است ؛ چایخانه سیار حضرت امام رضا (ع) در منطقه نوزده تهران ، با هدف تکریم و ارائه خدمت به علاقمندان  و عاشقان آن حضرت در حال آماده سازی می باشد.

شایان ذکر است تمامی اقدامات اولیه اعم از تامین هزینه ها، طراحی و ساخت این چایخانه با تلاش کانون اشتغال وکار آفرینی و با همراهی کانون قرآن در حال انجام می باشد.

از ویژگی‌های  این سازه زیبا ، قابل حمل بودن آن، جمع آ وری و نصب در نقاط مختلف منطقه می باشد و امکان خدمت رسانی در تمام محلات منطقه را برای خادمیاران فراهم خواهد نمود.

رضایی افزود: پس از تکمیل و راه اندازی کامل این چایخانه سیار، امیدواریم انشاالله با همت خادمین بزرگوار منطقه ، ساخت چایخانه ثابت را هم شروع کنیم.

کد خبر 1758743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha