سفر منحصربفرد دوچرخه‌سوار مراکشی از مسجد قرویین تا مکه مکرمه

یک دوچرخه سوار ۶۵ ساله مراکشی سفر زیارتی منحصر بفردی را از مشهورترین مساجد جهان اسلام را از مسجد قرویین در شهر فاس آغاز می‌کند و در مکه مکرمه این سفر معنوی را به پایان می رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مدار۲۱، «ادریس علمی مرونی» مراکشی تبار (۶۵ ساله) سفر زیارتی فوق العاده خود را با لبخندی بر لب با دوچرخه از مسجد قرویین در شهر فاس آغاز می‌کند تا به مکه مکرمه برسد.

مرونی که عادت دارد به تنهایی با دوچرخه سفرهای طولانی را انجام دهد، در این باره گفت: این سفر بازدید از مشهورترین مساجد جهان اسلام خواهد بود. این سفر با دوچرخه از مسجد قرویین در شهر فاس آغاز و در مکه مکرمه به پایان می رسد. در این سفر از مسجد باشکوه ایاصوفیه استانبول و مسجد جامع الازهر در قاهره و مسجد النبی در مدینه عبور می‌کند.

این اولین سفر آقای مرونی نیست، پس از این نیز سفرهایی بین طنجه و کرکرات، مراکش و العیون، کازابلانکا و العیون انجام داده است و امسال تصمیم گرفت که سطح این سفر را بالا ببرد.

 مرونی افزود: این سفر من چیزی بیش از یک سفر است، این یک جست‌وجوی شخصی برای کشف عمق ایمان و شکوه در اماکن مقدس ماست.

وی ادامه داد: این سفر با شعار «بین چرخ و مناره» و با حمایت فدراسیون سلطنتی دوچرخه سواری مراکش، وزارت آموزش ملی، آموزش ابتدایی و ورزش و وزارت امور خارجه، همکاری آفریقایی و مراکشی های مقیم خارج از کشور انجام می شود تا لحظه ای برای تأمل عمیق و کاوش معماری و معنوی در اماکن مقدس جهان باشد.همچنین فرصتی برای گسترش ارزش‌های اعتدال و مداراست.

وی درباره انتخاب شهر فاس برای این سفر، گفت: انتخاب شهر فاس برای آغاز این سفر ورزشی و معنوی بسیار مناسب است، با توجه به اینکه این شهر مهد تمدن مراکش و علوم آن است، زیرا دانشگاه قرویین قرن ها به عنوان یک چراغ معنوی باقی مانده است و همچنین انگیزه‌ای قوی برای او در این سفر خواهد بود.

مرونی  در این سفر از شفشاون و الفنیدق و طنجه عبور می کند تا به استانبول برسد. سپس از مسجد ایاصوفیه در استانبول ترکیه به عنوان نمادی که انسجام و هماهنگی فرهنگی بین شرق و غرب در طول قرن‌هاست، باز خواهد کرد. در ۳۰ آوریل به قاهره و دانشگاه الازهر خواهد رسید که به عنوان منبع تمام نشدنی از معارف اسلامی می درخشد.پس از آن، این دوچرخه سوار به سفر خود به سمت مدینه ادامه می دهد و در مسجد النبی که نوری از معنویت دارد و  در طول اعصار به هدایت میلیون ها مؤمن کمک کرده است، با فروتنی زانو می زند. سپس مرونی خود را به مکه مکرمه، قلب تپنده اسلام، برای انجام مناسک حج در بازه زمانی دوم تا ۲۵ ژوئن آینده به پایان می رساند.

کد خبر 1758760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha