ساخت ضریح و بارگاه برای ائمه(ع)، ترویج کلمه توحید است

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه تخریب قبور ائمه(ع) بقیع نقطه‌ای تاریک در تاریخ اسلام است، گفت: برخلاف ادعاهای وهابیت، ساخت ضریح و بارگاه برای ائمه اطهار(ع) ترویج توحید و کلمه لااله الا الله است.

حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه(ع) در بقیع، اظهار کرد: این جنایت، حادثه‌ای بسیار تلخی برای جامعه مسلمین است، ساختن نماد و پایگاه برای موحدان عالم در کنار اولیاء الهی جزء مواردی است که قرآن تایید کرده و یک موضوع انسانی و الهی است تا انسان قدردان افرادی که برای بشریت زحمت کشیده اند، باشد.

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور حرم‌های اهل بیت(ع) پایگاه توحید است، گفت: برای مثال وقتی به زیارت امام رضا(ع) در مشهد می رویم، با این زیارت خدا را بیشتر یاد می کنیم و توحید در ما تقویت می شود، فلسفه آمدن انبیاء و اولیاء الهی برای آشنایی هرچه بیشتر انسان با خدا و رسیدن به قرب الهی است؛ لذا ساخت مقابر و حرم های مطهر آنها نیز چنین کارکردی دارد و برخلاف آنچه وهابیت ادعا می کند، مروج توحید و کلمه لااله الا الله است.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: گاهی این موضوع مورد غفلت برخی غافلان یا دستمایه جنایات غرض‌ورزان و دشمنان قرار گرفته است، چنان که فاجعه تخریب قبور مطهر ائمه(ع) در بقیع با همین غفلت و دشمنی رخ داد و قلب مسلمانان و شیعیان را دردمند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است روزی فرا برسد که همه با یک درک مشترک حرم های اهل بیت(ع) را در قلوب خود با عمل به وظایف مان در معارف و شریعت احیاء کنیم و در ظاهر نیز جایی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) که بهترین جا حرم این بزرگواران و متبرک به حضور وجود ایشان و محل نزول ملائکه الهی است، داشته باشیم.

کد خبر 1759075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha