بارندگی های امروز خسارت جدی نداشته است

محمدمهدی فداکار گفت: از آنجایی که بارندگی ها به صورت متناوب نیست بنابراین با تمهیدات اندیشیده شده روان آب ها کنترل شده و به کشاورزی و زندگی مردم خسارت جدی وارده نشده و به لطف خداوند تا این لحظه بارندگی ها هیچ تلفات جانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، محمدمهدی فداکار با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی در جنوب کرمان گفت: از صبح امروز بارندگی در جنوب کرمان آغاز شده است.

استاندار کرمان افزود: با توجه به اینکه توده ابر از سمت استان هرمزگان وارد این منطقه شده بنابراین شاهد بیشترین میزان بارندگی در شهرستان های منوجان و قلعه گنج هستیم.

وی بیان کرد: میزان بارندگی از صبح امروز تا این لحظه قریب ۴۰ میلیمتر اعلام شده که انتظار می رود امشب هم شاهد همین میزان بارندگی در این دو شهرستان باشیم.

فداکار اظهار کرد: از آنجایی که بارندگی به صورت متناوب نیست بنابراین با تمهیدات اندیشیده شده روان آب ها کنترل شده و به کشاورزی و زندگی مردم خسارت‌ جدی وارده نشده و به لطف خداوند تا این لحظه بارندگی ها هیچ تلفات جانی نداشته است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از چند روز قبل مسیل ها، سیل بندها، سدها، دهانه پل ها بررسی شده اند.

وی اضافه کرد: دستگاه های امدادی، تجهیزات مورد نیاز و کمک های پشتیبانی احتیاطی، گروه های جهادی و هر آنچه که مورد نیاز بوده در منطقه مستقر شده اند تا در کنترل روان آب ها با مشکل مواجه نشویم.

فداکار با اشاره به استقرار دستگاه های مهندسی، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ دستگاه راهداری و یک هلی کوپتر از هلال احمر در منطقه مستقر شده تا در صورت ضرورت وارد عمل شوند و در کنار این امکانات مدیران مرتبط با حوزه های زیرساختی آب، برق، گاز و مخابرات نیز در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز حادثه سریع وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان های منوجان و قلعه گنج بوده و بعد هم رودبار و جازموریان بیشترین میزان بارندگی را دارند.

فداکار بیان کرد: با توجه به جاری شدن روان آب ها جاده های قلعه گنج به فنوج و رودبار _ جازموریان به سمت دلگان در حال حاضر مسدود است.

استاندار کرمان گفت: مردم مخصوصا عشایری که در منطقه جازموریان چند هزار نفر شتر و دام های سبک دیگر را نگهداری می کنند نسبت به مخاطرات احتمالی از چند روز قبل آگاه شده و به مکان امنی منتقل شده اند.

وی عنوان کرد: بنا بر احتیاط سه روستا تخلیه شده و ساکنین در مدارس اسکان داده شده اند.

کد خبر 1759171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha