تجلی مهروزی و بخشش با آزادی زندانیان اصفهان

مردم استان اصفهان با کمک های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، جلوه های مهرورزی و بخشش در ماه مبارک رمضان را به نمایان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مناسبت های ملی و مذهبی هر کدام زمینه ساز برخی از جریان سازی ها و فعالیت های انسان دوستانه هستند که مردم نیز در همین جریان قدم های بلندی برای خدمت به همنوعان بر می دارند.

کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که معمولا در طول سال انجام می گیرد، در ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگر دارد و جشن های گلریزان برای این اقدام رونق پیدا می کنند و دستاوردهای زیادی را نیز به همراه دارد.

ماه مبارک رمضان امسال که در تقارن با نوروز سپری شد حال و هوای معنوی بهار در بهار را با خدمت به جامعه گسترش داد و جشن های گلریزان در شب های این ماه برگزار شد.

استان اصفهان که از مناطق پیشتاز در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در دوره های گذشته بوده، امسال نیز همین مسیر را طی کرد و جهش خوبی نیز در جمع آوری کمک ها داشت.

تجلی مهروزی و بخشش با آزادی زندانیان اصفهان

رشد ۱۸ درصدی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به فرهنگ خیرخواهانه مردم این منطقه گفت: مردم این استان همواره در کارهای خیر پیشگام بوده اند که نمونه آن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است.

حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: کمک های مردمی این استان در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان از مرز هزار میلیارد ریال گذشت که البته بخشی از این کمک ها را خیرین متعهد شده اند و در طی زمان پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: این کمک ها در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته و می تواند زمینه آزادی زندانیان زیادی را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان یادآورشد: جشن های گلریزان در شهرستان های مختلف اصفهان برگزار و عموم مردم و فعالان اقتصادی همراهی خوبی در این خصوص داشتند.

تجلی مهروزی و بخشش با آزادی زندانیان اصفهان

پیشگامی مردم استان اصفهان در آزادی زندانیان

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به کمک های مردمی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: مردم استان اصفهان در این خصوص همواره پیشگام بوده اند و رتبه اول کشور به این استان اختصاص دارد.

اسدالله گرجی زاده افزود: سال گذشته با همت خیرین و مردم خیر اندیش استان اصفهان زمینه آزادی بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان اصفهان فراهم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان، چهارشنبه های امام رضایی(ع) یکی از مهمترین برنامه ها برای آزادی زندانیان در طول سال بود.

گرجی زاده با اشاره به حمایت هایی که از خانواده های زندانیان نیازمند انجام می شود، تصریح کرد: برخی از خانواده زندانیان شرایط سختی در زندگی دارند و به دلیل سرپرست خانواده مشقت ها را تحمل می کنند که خیرین نیز در این خصوص همراهی و مشارکت دارند.

تجلی مهروزی و بخشش با آزادی زندانیان اصفهان

گذشت شاکیان برای آزادی زندانیان

بخشی از عملکرد سازنده آزادی زندانیان جرائم غیر عمد متاثر از گذشت شاکیان است که این اقدام را تسریع می کنند.

بسیاری از افراد شاکی بیش از ۵۰ درصد طلب خود را بخشیده و اینگونه سبب رهایی از بند می شوند و همین موضوع شمار زندانیان را کاهش می دهد.

گروه های مختلف مردمی، خادم یاران رضوی و معتمدین محلی در این خصوص سهم زیادی دارند و زمینه ساز رفع مشکل می شوند.

کد خبر 1759190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha