ارتش مکتبی حامی نظام در تحقق وعده‌های صادق است

سعادتی بیشه‌سری با بیان اینکه ارتش ما مکتبی، انقلابی، جهادی، ولایی، بسیجی و مردمی است، گفت: وحدت و انسجامی که بین مجموعه نیروهای مسلح و همه قوا وجود دارد باعث اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شده است که بخشی از این اقتدار و توانمندی را در عملیات «وعده صادق» به نمایش درآمد.

مهدی سعادتی‌ بیشه‌سری با گرامیداشت روز ارتش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: پیروزی رزمندگان پرتوان جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» که متشکل از توانمندی همه ظرفیت های نظامی کشور شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیجیان، وزارت دفاع و وزارت اطلاعات بود و تمام نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی در آن نقش داشتند و در راس آن فرمانده معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح که به پشتوانه ملت بزرگ ایران انجام شد را تبریک عرض می کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی به غیورمردان ارتش افزود: با گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مکتبی، انقلابی، جهادی، ولایی، بسیجی و مردمی است.

وی با اشاره به مبانی دفاعی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مبانی دفاعی ما با تکیه بر خدا، اهل بیت (ع) و شهدا، دفاع همه جانبه و مبتنی بر نقش آفرینی همه مردم کشور است و در ۸ سال دوران دفاع مقدس نیز نشان داده شد که ایران اسلامی، مردمی ترین ارتش دنیا را در قالب ارتش، سپاه، بسیج و جهاد و نیروی انتظامی داشت.

سعادتی، پشتوانه اصلی نیروهای مسلح را مردم دانست و گفت: ارتش به معنای واقعی متحول شده است و امروز یک ارتش تا بُن‌دندان مسلح، کارآمد، متخصص، مومن و با فرماندهانی شجاع و دلاور داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستاوردها و توانمندی های نظامی و تسلیحاتی ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های قابل توجهی در ابعاد مختلف داشته است؛ نوآوری ها، خلاقیت ها و اختراعات بسیار خوبی در بخش های نظامی، امنیتی و دفاعی داشته است.

وی با اشاره به شرایط ارتش در پیش از انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه محدودیت ها و وابستگی های ارتش از بین رفته است و ارتش جمهوری اسلامی به خودکفایی رسیده است و در میادین مختلف ایجاد امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور و تامین امنیت و عزت ملی نقش موثری دارد.

سعادتی با اشاره به دستیابی دانشگاه های ارتش به دانش روز دفاعی و نظامی خاطرنشان کرد: دانشگاه های نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش با پرورش نیروهای مومن، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی و فرماندهی مقتدر توانسته است به کارآمدی بالایی در حوزه دفاعی و امنیتی دست یابد که گوش به فرمان فرمانده کل قوا از تمامیت ارضی و امنیت و عزت ملی دفاع می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش ارزنده ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره نشان داده است در حفظ اقتدار و امنیت و مقابله با تهدیدات سرزمینی نقش موثر و سازنده ای ایفا کرده است.

وی با اشاره به توانمندی های نیروی راهبردی دریایی ارتش گفت: نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه بین الملل و تامین امنیت دریایی نقش آفرین بوده است و این اقتدار و توانمندی در سطح بین المللی کاملا مشهود است.

سعادتی به توانمندی های نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: به واسطه انسان های کارآمد، متقی، انقلابی و متدین، متخصص و متعهدی که ارتش دارد و توان دفاعی و نظامی امروز یکی از قویترین ارتش های منطقه و جهان را داریم.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی بازوی ولایت و انقلاب و پشتوانه بزرگ ایران اسلامی و ملت ایران است، تاکید کرد: وحدت و انسجامی که بین مجموعه نیروهای مسلح و همه قوا وجود دارد باعث اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شده است که بخشی از این اقتدار و توانمندی را در عملیات «وعده صادق» به نمایش درآمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وحدت، انسجام و ولایتمداری ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح،  قدرت بازدارندگی را تقویت می کند، گفت: امیدواریم شاهد صلح و سازش و انسجام بیشتر مردم دنیا باشیم.

سعادتی، پیام عملیات «وعده صادق» به مردم منطقه و کشورهای منطقه را پیام صلح و دوستی و پیام بازدارندگی برشمرد و تاکید کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و به ریسمان پاره صهیونیست ها و نظام سلطه آمریکا نباید چنگ بزنند و انشاءالله که شاهد جهانی شدن اسلام باشیم.

کد خبر 1759260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha