ارتش مومن و انقلابی، حافظ اقتدار کشور/حمایت خانه‌ملت از حافظان امنیت

نوش‌آبادی با اشاره به جایگاه ارتش جمهوری اسلامی در حفظ اقتدار، امنیت ملی و عزت ملی گفت: ارتش مومن و انقلابی دژهای محکم دفاع از مردم است.

حسین نوش آبادی با گرامیداشت سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در کلام امیرالمومنین علی (ع) نیروهای مسلح، ارتش اعم از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی؛ حُصُونُ الرَّعیَّةِ و دژ مردم و پایگاه های حمایتی مردم هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز ارتش به معنای مطلق آن، نیازمند حمایت، تجهیزات، خدمات و اختصاص بودجه ها و اعتبارات مناسب است که بتوانند وضعیت امنیت کشور را تامین کنند چراکه ارتش حافظ مرزها، امنیت شهرها و حافظ اقتدار کشور هستند و قدرت بازدارندگی دفاعی کشورند و یک جایگاه ویژه دارند.
وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مجلس از نیروهای مسلح به ویژه ارتش، تصریح کرد: مجلس همواره نگاه حمایتی به نیروهای مسلح داشته است و در هر دوره ای که لازم بوده اعتبارات و بودجه های ویژه به آنها اختصاص یافته است.
نوش آبادی با اشاره به اولویت های مجلس در حوزه دفاعی و امنیتی، تاکید کرد: توسعه امکانات رفاهی ارتش و ارائه خدماتی در راستای تقویت نیروهای مسلح، همواره رویکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ارتش کشورمان یک ارتش انقلابی، مومن و برخاسته از ملت و حافظ حقوق ملت ایران است و حافظ مرزها و امنیت کشور است؛ قدرت بازدارندگی کشور است و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به مهم ترین اقدامات حمایتی مجلس از ارتش جمهوری اسلامی گفت: افزایش حقوق پرسنل ارتش و افزایش اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی که بتواند ارتش را توانمندتر کند از اقدامات حمایتی بوده است. منظور از نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و همه ارگان های فعال در حفظ امنیت کشور است باید مورد حمایت قرار گیرند.
نوش آبادی با اشاره به عملیات «وعده صادق» که به همت همه نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه انجام گرفت، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم که ارتش که دژهای محکم دفاع از مردم هستند، بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شوند. در این راستا مجلس شورای اسلامی همواره از بعد مادی و معنوی حامی ارتش جمهوری اسلامی بوده است.

کد خبر 1759230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha