«تراژدی غزه»، محور سی و هفتمین نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل

سازمان همکاری اسلامی در سی و هفتمین نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل که به طور مجازی در امان، پایتخت اردن برگزار شد «تراژدی غزه»  را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»،  سازمان همکاری اسلامی در سی و هفتمین نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل که به طور مجازی در امان، پایتخت اردن برگزار شد «تراژدی غزه»  را مورد بررسی قرار داد.

«طارق علی بخیت»، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان و دستیار دبیرکل در امور بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی در سخنرانی خود گفت: این نشست در زمانی برگزار می‌شود که اسرائیل به تشدید اقدامات نسل کشی علیه مردم بی دفاع فلسطین در غزه ادامه داده و بدون توجه به قوانین بین المللی، ارزش های انسانی و قوانین الهی همچنان مانع رسیدن کمک ها به مردم غزه می شوند.

وی خواستار تلاش ها و ابتکارات هماهنگ در میان جمعیت های هلال احمر در جهان اسلام برای مهار پیامدهای فاجعه انسانی بزرگ در نوار غزه شد.

معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همچنین توضیح داد که این نشست در بحبوحه چالش های انسانی جدی پیش روی جهان اسلام در قالب بلایای طبیعی و سایر بحران های انسانی ناشی از درگیری ها و جنگ ها برگزار شده است.

 وی اظهار داشت که برای کاهش تأثیر و ابعاد مختلف این مشکلات، تشدید تلاش‌های مؤثر، همراه با توسعه مکانیسم‌های اقدام بشردوستانه برای مقابله با چالش‌ها و ایجاد مشارکت مستمر با جامعه بشردوستانه لازم است.

بخیت به نمایندگی از «حسین ابراهیم طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از اردن به خاطر ابتکار میزبانی این نشست و از همه کسانی که برای تضمین موفقیت آن هماهنگی کردند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

در این نشست که تا عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) ادامه دارد فعالیت های کمیته اسلامی هلال بین الملل به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 1759320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha