تبیین فرهنگ عفاف و حجاب سلامت جامعه را تضمین می‌کند

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه تبیین فرهنگ عفاف و حجاب سلامت جامعه را تضمین می کنند، گفت: دستگاه های فرهنگی، صدا و سیما و همه نهادها در این حوزه باید احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، شامگاه(۱اردیبهشت)، در دیدار با سردار الهی فرمانده انتظامی (فراجا) استان لرستان اظهارداشت: مساله حجاب در دوره های قبل همواره مورد توجه بوده و اما در دوره اسلام مساله پوشش به مرتبه بالای خود می رسد.


دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند: حجاب قبل از اینکه مساله اسلامی و شرعی باشد؛ لباس ملی ماست، افزود: مردم در دوران رضاخان زیر بار کشف حجاب نمی رفتند و مقابله می کردند و امروز نیز این بی بندوباری را نمی خواهند، هرچند تعدادی تحت تاثیر فضای رسانه و جنگ روانی قرار می گیرند که باید برنامه ریزی و فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بارزترین و ارزنده ترین نمودهای فرهنگی ایرانی و اسلامی باید تبدیل به باور و نهادینه شود، ادامه داد: این هدف و فرهنگ اگر می خواهد به باور تبدیل شود باید آموزش مداوم در خانه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها صورت گیرد و نیازمند این است که دستگاه های اجرایی، نهادها وسازمان ها پای کار بیایند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با تشکر از تلاش های نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد: دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما ورود پیدا کنند و برای کمک به اجتماع و سلامت جامعه در تبیین طرح عفاف و حجاب نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه عفاف و حجاب کوتاه بیاییم بی بندوباری در موضوعات مختلف رواج پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با اعلام حمایت از نیروهای انتظامی بیان کرد: آمرین به معروف و ناهیان منکر که آموزش لازم را دیده اند و می توانند به اصلاح افراد کمک کنند همراه نیروی انتظامی خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناظرین ما آموزش لازم را فراگرفته اند و این امر موجب می شود ما کمترین درصد عدم همکاری بعد از فعالیت را داشته باشیم.


 
کم‌کاری های فرهنگی باید جبران شود

سردار یحیی الهی در ادامه این دیدار اظهارکرد: حجاب فرهنگ و نماد ایران است و بعد از اسلام دشمنان از هر روشی استفاده کردند که حجاب را کمرنگ کنند و اما نتیجه نداد.

وی به وجود کم کاری ها در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: شبیخون فرهنگی بعد از انقلاب که امام راحل مطرح کردند را آنطور که باید اجرایی نشده است و باید کم کاری های فرهنگی جبران شود.

سردار الهی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به دنبال فتنه هستند، گفت: باید در برابر توطئه های فرهنگی دشمن هوشیار بود و مسئولان همه دستگاه های فرهنگی باید در صحنه حضور داشته باشند.

کد خبر 1759690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha