۸۰ عنوان برنامه به نیت امام هشتم (ع) در دهه کرامت شهرستان ورامین

۸۰ عنوان برنامه به نیت امام هشتم (ع) در دهه کرامت به همت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ورامین برگزار خواهد شد.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمودی امام جمعه موقت شهرستان و مدیر کل شورای هماهنگی استان تهران که مسئولیت ستاد دهه کرامت را بر عهده دارند مقرر گردید به منظور کیفی سازی برنامه های دهه کرامت از رهنمودهای حجت الاسلام محمودی امام جمعه محترم استفاده کرده و تعامل لازم با نهادها و ادارات شهرستان برقرار شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی  در جمع خادمیاران رضوی شهرستان ورامین با اشاره به در پیش بودن ایام دهه کرامت و ظرفیت این خادمیاران اظهار داشت: باید از ظرفیت دانش آموزی و دانشجویی استفاده کرد و روح معنویت را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال برنامه های منسجم تری در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

سید یدالله حسینی مسئول خادمیاران رضوی شهرستان ورامین در این جلسه اظهار داشت: حدود ۸۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت پیش بینی و انجام خواهد گرفت.

وی افزود: روز ۲۰ اردیبهشت، آیین اهتزاز پرچم به مناسبت آغاز دهه کرامت در شهرستان ورامین برگزار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: سه چایخانه رضوی در ایام دهه کرامت در مقابل مسجدجامع، مقابل امامزاده کوکب الدین و ایستگاه راه آهن برپا خواهد شد.

مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان ورامین ادامه داد: ۳۰۰ خادمیار در ایام دهه کرامت به صورت افتخاری در شهرستان ورامین خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: تامین جهیزیه، تهیه ۸۰ بسته سبد کالا، آزادسازی ۸ زندانی درمانده، دیدار و تجلیل از ۱۰ خانواده شهید و جانباز و ایثارگر، تجلیل از ۱۵ خیر، اجرای تئاتر رضوی، راه اندازی کتابخانه سیار در نماز جمعه و جشنواره شعر رضوی از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است.

حسینی یادور شد: هیئت خدام الرضا در نماز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ورامین با حضور ۳۰۰ خادم رضوی راه اندازی و سرود خدمت در نماز پرشکوه جمعه خوانده خواهد شد.

دیدار صمیمانه خادمان امام مهربانی‌ها آقا علی ابن موسی الرضا(ع) با خانواده معظم جانباز ۷۰ درصد برادر حمیدرضا ایزدی

  خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه دوازده تهران با خانواده معظم جانباز ۷۰ درصد برادر حمیدرضا ایزدی از اهالی منطقه ۱۲دیدار کردند.

به همت کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۲، برنامه دیدار با خانواده جانباز ۷۰ درصد برادر حمیدرضا ایزدی اجرا شد.

در این دیدار معنوی که با حضور مسئول کانون ایثار و شهادت، مسئولین ستادی، خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی با ذکر مداحی و همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) از جانباز بزرگوار تکریم و تجلیل کردند.

در ادامه، به توصیه و درخواست جانباز بزرگوار حمیدرضا ایزدی ، در سالروز تخیرب بقاع مطهر ائمه بقیع روضه توسط مداح اهل بیت کانون  ایثار و شهادت خوانده شد و  مراسم معنوی پرچم گردانی انجام گردید.

این جانباز ۷۰ درصد با وجود شیمیایی بودن از فعالان در عرصه خیرین محل هسنتد .

ایشان  در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای پنج،بر اثر اصابت تیر مسقیم قناصه به پهلو ، و برخورد ۵ الی۶ ترکش به ایشان و شیمایی به درجه رفیع جانبازی نائل شدند.

آقای ایزدی  را بعد از ۲۴ ساعت از بین پیکر های مطهر شهدا شناسایی می‌کنند که زنده و مجروح هستند و به بیمارستان انتقال می دهند.

در پایان  این دیدار به رسم  یابود  هدایای  متبرک آستان قدس به ایشان  اهدا شد.

دومین نشست دهه کرامت شهرستان قدس برگزار شد

دومین نشست دهه کرامت شهرستان قدس با موضوع اعلام برنامه‌های پیش بینی شده و تشریح وظایف اعضای ستادی و مسئولین کانون‌های تخصصی خدمت رضوی برگزار شد.

 قدرت الله کریمی دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌هایی که در دهه کرامت سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد از تمام مسئولین کانون‌ها درخواست کرد تا به بهترین شکل ممکن در این دهه حضور پیدا کنند و برنامه‌های محوری شهرستان را الویت قرار دهند.

کریمی در این جلسه خاطر نشان کرد: دهه کرامت امسال با برگزاری کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران همزمان شده است و این هم پوشانی برای ما بسیار ارزشمند است. لذا محوریت فعالیت‌های خود را گرامیداشت یاد شهدا قرارداده‌ایم و چندین یادواره در این دهه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های خوبی را برای دهه کرامت سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده که با کمک ادارات و نهادهای مردمی و استفاده حداکثری از ظرفیت شهرستان اجرا خواهد شد.

دبیرکانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس افزود: امسال ۱۵۰ برنامه برای دهه کرامت پیش‌بینی شده است که آثار آن برای مخاطبین به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌ها ایجاد خواهد شد.

در ادامه جلسه آموزش ثبت گزارش در سامانه خادمیاری به‌صورت تصویری مرور و در پایان این احکام مربوط هر کانون به مسئولین آن‌ها و اعضای ستادی اهدا شد.

برپایی طرح محافل خانگی در منطقه ۶ تهران

خادمیاران کانون خانواده و بانوان نقش آفرینی کردند.

 خادمیاران کانون خانواده و بانوان خدمت رضوی منطقه ۶ تهران با برگزاری مجالس خانگی به ترویج احکام نماز، روشنگری مسائل روز پرداختند.

سکینه نجم آبادی مسؤل کانون خانواده و بانوان خدمت رضوی منطقه ۶ برای ترویج و شکوفایی معنوی مادران و بانوانان اقدام به برگزاری طرح محافل خانگی کرد که ضمن توسل  به آقا امام زمان (عج) و حضرت ابوالفضل مسائل احکام توسط کارشناس دینی بیان شود و آگاهی معنوی بانوان افزایش یابد . این محافل خانگی با جمعی از بانوان که به تعداد ۵۵ ‌نفر می رسید با پذیرایی محبان اهل بیت همراه بود و موجب علاقمندی بانوان شد .

نجم آبادی اظهار داشت :  محافل خانگی به علت تاثیر پذیری خوبی که در بانوان سطح منطقه دارد، طرح بسیار مؤثر در گسترش ترویج دین اسلام و افزایش حب اهل بیت بوده به همین خاطر طرح ادامه داری است و با استقبال بانوان روبه رو است.

دستگیری خانواده های نیازمند در چهارشنبه های امام رضایی

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در طی یک اقدام مومنانه از نیازمندان منطقه مورد لطف و کرم امام مهربانی ها قرار دادند.

 خادمیاران کانون محله خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در چهارشنبه های امام رضایی ۵۰ پرس غذای تبرکی به عطر رضوی را به نیازمندان شناسایی شده در سطح منطقه توزیع کردند.

خادمیاران این اقدام خداپسندانه را به تبعیت سنت امام رئوف و برای دستگیری خانواده های کم برخوردار انجام دادند.

یکی از اهداف و برنامه های ۱۴۰۳ کانون محله خدمت رضوی منطقه ۶ پوشش و حمایت اقشار نیازمند و افزایش کانون های محله ای در سطح منطقه ۶ برای شناسایی حمایت روز افزون آنها می باشد.

به همین جهت در چهارشنبه های امام رضایی این اقدام حسنه را انجام دادند و ثواب آن را به امام مهربانی ها و تعجیل در ظهور مهدی (عج) تقدیم کردند.

برگزاری بزرگداشت استادقرآن جانبازسرافراز ولی الله پوراحمدی با جمعی ازخادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٧

 ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اقدامات خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ١٧محسوب می شودکه بامعیت پرچم وبا خواندن صلوات خاصه امام رضا علیه السلام  درمحله ابوذر آستان مقدس امام زاده حسن علیه السلام درتاریخ ٢٩فروردین برگزارشد.

 خادمیاران ویاوران رضوی باترویج و توسعه فرهنگ ایثار توسط کانون خدمت رضوی منطقه١٧می تواند تضمین کننده نشر فرهنگی ونشان دهنده عشق وارادت به نظام جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ امام رضایی باشد.

حسین مرادی دبیر کانون خدمت رضوی منطقه ١٧: جلسات آموزش قرآن مرحوم حاج‌ولی الله پوراحمدی در مساجد ابوذر، امام حسن عسکری(ع) و آستان امامزاده حسن(ع) به صورت هفتگی با حضور جوانان منطقه ۱۷ شهر تهران برپا می‌شد. همچنین او ضمن آموزش قرآن سال‌ها به آموزش و تمرین فوتسال به قرآن‌آموزان کلاسش در مجموعه ورزشی دارالشهدا می‌پرداخت.ولی‌الله پوراحمدی، معروف به حاج‌ولی متولد ۱۳۳۷ بود و با وجود اینکه در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، پای راست خود را از دست داده بود ولی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت.

 وی درادامه عنوان کرد: وجود فرهنگ ایثار وشهادت در یک جامعه،از این وضعیت حکایت می کندکه مردم آن جامعه دارای اهداف و آرمان های مشترکی هستند که حاضرند برای آن جان خود را نثارکنندوحضورخادمیاران ویاوران رضوی با معیت پرچم وبا خواندن صلوات خاصه امام رضا علیه السلام  باعث زنده نگه داشتن یاد وخاطره و رشادت های شهدا و جانبازان است.

برگزاری جلسه هم اندیشی دهه کرامت ۱۴۰۳ کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر

جلسه هم اندیشی کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با حضور علی اکبر رستمی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان و اعضای ستادی و مسئولان کانون‌های تخصصی و محله‌ای در محل حسینیه علقمه شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

 مسئولان کانون‌های تخصصی و محله ای خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر در حسینیه علقمه برای ارائه ایده ها جهت برگزاری هر چه با شکوه تر دهه کرامت و دریافت آخرین اخبار مرتبط با اصلاحات انجام شده در چارت جدید کانون و مسئولان و تحویل احکام خدمتی حضور یافتند.

در ابتدای جلسه آیاتی از قرآن کریم توسط آقای قدیر میرزاپور مسئول کانون مداحی قرائت شد.

علی اکبر رستمی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر ضمن تبریک به مناسبت اعیاد پیش رو و تشکر ویژه از برادران و خواهران خادمیار و یاوران رضوی شهرستان که در مراسم آبروی محله و افطاری ساده در محله ها جهت هرچه باشکوه‌تر مراسم در کنار خانواده های معظم شهدا حضور داشتند تشکر و قدردانی نمودند و از  فعالیت مسئولان محترم کانون های تخصصی حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه وی بر اهمیت انتشار و انعکاس اخبار فعالیت های منطقه تاکید کرد و افزود: مسئولان باید گزارش عملکرد روزانه و ماهانه خود را در سامانه و همچنین به منظور تهیه خبر به مسئولین مربوطه و کانون رسانه و فضای مجازی ارائه دهند.

در ادامه ضمن معرفی مسئول ستاد دهه کرامت در شهرستان اسلامشهر و خادمیار مسعود زینلی مسئول کانون جوانان صحبت هایی دا در راستای برنامه های انجام شده در سالهای بیان کردند و گفتند امسال برنامه های دهه کرامت تفاوت‌های بسیاری دارد که انشالله شاهد این برنامه ها در این دهه خواهیم بود، هم اندیشی توسط مسئولین کانون ها در راستای برنامه های دهه کرامت در سطح شهرستان، مسائل و میزان مشارکت کانون ها در این برنامه ها بیان و هر کانون برنامه های مورد نظر خود را به آقای مسعود زینلی مسئول کانون جوانان و دبیر ستاد دهه مبارک کرامت خدمت رضوی شهرستان ارائه دهند

در پایان جلسه احکام خدمت مسئولین و معاونین کانون ها تحویل داده شد و ضمن اشاره به اصلاحات ابلاغی انجام شده در چارت جدید کانون، مسئولیت ها و نفرات جدید نیز در این جلسه معارفه شدند.در پایان، جلسه با صلوات خاصه امام رضا (ع) پایان یافت.

برگزاری جلسه هم اندیشی کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند

جلسه هم اندیشی کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند در روز چهارشنبه ٢٩ فروردین ماه، از ساعت ١٩:۴۵ با حضور دبیر کانون خدمت، جناب آقای حاج علیرضایی و ستاد خادمیاری شهرستان با حضور مسئولان کانون‌های تخصصی و محله‌ای در محل دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند برگزار شد.

 مسئولان کانون‌های تخصصی و محله ای خدمت رضوی شهرستان دماوند در دفتر کانون‌های خدمت رضوی منطقه برای ارائه ایده ها جهت برگزاری هر چه با شکوه تر دهه کرامت و دریافت آخرین اخبار مرتبط با اصلاحات انجام شده در چارت جدید کانون و مسئولان منطقه و تحویل احکام خدمتی حضور یافتند.

در ابتدای جلسه آیاتی از قرآن کریم توسط جناب آقای مرندی قرائت شد.

جناب آقای جواد حاج علیرضایی، دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد اخیر، از حضور و فعالیت مسئولان محترم کانون های تخصصی حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به چکیده ای از عملکردهای درخشان دفتر کانون خدمت رضوی مانند تامین جهیزیه، خرید و دوخت لباس و خرید های مربوط به آبگرمکن برای نیازمندان، چندین نوبت توزیع بسته های معیشتی به خصوص در ایام اخیر و ماه مبارک و طبخ اطعام و نذری رضوی با هزینه میانگین سالیانه حدود سی میلیارد ریال به همت خادمین و دوست داران امام رضا (ع) گفت: با توجه به فعالیت های بالا و بسیار درخشان خادمین و دوست داران علی بن موسی الرضا (ع) به خصوص در کانون های محله ای، مسئولان کانون‌های خدمت رضوی مناطق در هر شرایط و به هر نحوی، میبایست نسبت به ثبت فعالیت های عرصه خود و گزارشات خود در سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه وی بر اهمیت انتشار و انعکاس اخبار فعالیت های منطقه تاکید کرد و افزود: مسئولان باید گزارش عملکرد روزانه و ماهانه خود را در سامانه و همچنین به منظور تهیه خبر به مسئولین مربوطه و کانون رسانه و فضای مجازی ارائه دهند.

در ادامه ضمن معرفی مسئول ستاد دهه کرامت در شهرستان دماوند و خادمیار دفتر آستان، حجت الاسلام وحید رضا شمس، و ذکر سخنانی توسط ایشان و هم اندیشی توسط مسئولین کانون ها در راستای برنامه های دهه کرامت در سطح شهرستان، مسائل و میزان مشارکت کانون ها در این برنامه ها بیان و مشخص شد.

در ادامه جلسه احکام خدمت مسئولین و معاونین کانون ها تحویل داده شد و ضمن اشاره به اصلاحات ابلاغی انجام شده در چارت جدید کانون، مسئولیت ها و نفرات جدید نیز در این جلسه معارفه شدند.

در پایان، جلسه با صلوات خاصه امام رضا (ع) پایان یافت.

دیدار مسئولین کانون خدمت رضوی شهرستان ری با امام جمعه شهرری در آستانه دهه کرامت

مسئولین کانون خدمت رضوی شهرستان ری به منظور ارائه اهم فعالیت های انجام شده در سال گذشته و هماهنگی به مناسبت ویژه برنامه های دهه کرامت با امام جمعه شهرری دیدار و گفتگو کردند.

 حجت الاسلام مجتبی تختی پور دبیرکانون خدمت رضوی شهرستان ری به همراه تعدادی از مسئولین کانونهای خدمت رضوی به دیدار حجت الاسلام سید علی  شاهچراغی رفتند و ضمن دیدار با ایشان به تشریح فعالیت های انجام شده در یک سال گذشته پرداختند.

حجت الاسلام تختی پور ضمن قدردانی از حضور و فعالیت خالصانه خادمیاران و یاوران رضوی افزود: امیدواریم با مدد و یاری حضرت امام رضا علیه السلام برنامه‌ های خوب و اثرگذاری در شهرستان به خصوص در دهه کرامت برگزار کنیم.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده، این خدمات را که با عنوان متبرک امام رئوف به شهروندان همجوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام می شود، بسیار ارزشمند و پربرکت برشمرد و افزود: حضور خادمین حرم مطهر رضوی می تواند حال و هوای شهر را امام رضایی کند و باید نهایت استفاده را از حضور آن ها به خصوص در دهه پربرکت کرامت انجام داد.

جلسه  هم اندیشی خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران،در راستای بزرگداشت دهه کرامت

اولین جلسه هماهنگی برنامه های دهه مبارک کرامت با حضور مسئولین کانون های خدمت رضوی منطقه نوزده تهران برگزار شد.

 اولین جلسه ویژه ستاد برگزاری دهه کرامت با حضور صادق نوران، دبیر کانون های خدمت رضوی منطقه نوزده تهران و مسئولین کانون های عمومی و تخصصی خدمت رضوی به منظور بررسی برنامه ها و بهره گیری از ایده های مسئولان کانون ها در دهه مبارک کرامت، عصر روز یکشنبه ۲۶فروردین ماه جاری در محل پایگاه شهید چمران محله شهرک شریعتی برگزار شد.

در ابتدا  تلاوتی چند از آیات قرآن کریم توسط قاری قرآن آقای رضا ساریجلو از خادمیاران کانون  قرآنی منطقه قرائت شد.، سپس آقای محمدمصطفی ساریجلو مسئول روابط عمومی  و دبیر برگزاری مراسم دهه کرامت نسبت به هماهنگی مسئولین کانون ها جهت تهیه و ارائه  گزارش های خبری از مجموعه  فعالیت های حوزه تحت پوشش خود، اصول تهیه و  تنظیم گزارش های خبری را یادآوری نمودند. و تاکید داشتند تا در راستای ترویج فرهنگ امام رضایی هر فعالیتی که انجام میشود به موقع گزارش های خبری  جهت انتشار در رسانه های خبری آستان نیوز تهیه و ارسال شود.

در ادامه ساریجلو  پیرامون برگزاری شایسته و باشکوه تر دهه مبارک کرامت، اظهار نمود،برگزاری دهه کرامت در سال جاری اهمیت بسیار زیادی در ایجاد معنویت و اشاعه فرهنگ امام مهربانی ها در سطح جامعه خواهد داشت. در این رابطه کانونهای خادمیاران باید با طرح و پیاده سازی برنامه های متنوع و انجام خدمت های خالصانه زمینه نزدیکتر شدن دلها را به امام رضا (ع) در قلوب  مردم جامعه به خصوص مشتاقان آن حضرت که تاکنون سعادت زیارت را نداشته اند  مهیا نمایند.

وی در ادامه به عناوین مهم برخی از فعالیتها و برنامه های اجرایی دهه کرامت از قبیل اجتماع خادمیاران رضوی، مسابقه کتاب خوانی، برپایی چایخانه حضرت رضا علیه السلام، توزیع بسته های معیشتی میان محرومین و نیازمندان، اهتزاز پرچم متبرک رضوی، برپایی ویژه برنامه زیر سایه خورشید، برگزاری هیأت خدام الرضا (ع)، دیدار با خانواده شهدا، حضور درمدارس، کانون های بازپروری و برپایی میزهای خدمت در سطح منطقه اشاره کرد و از همه مسئولان کانون های خدمت رضوی و همچنین از خادمیارانی که توانایی همکاری بیشتر را دارند خواست تا در اجرای هر چه بهتر این امور، همکاری لازم را داشته باشند.

 صادق نوران دبیر کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران نیز طی سخنانی  ضمن یاد و خاطره  شهدای گرانقدر منطقه و تشکر از حضور مسئولین کانون ها تاکید ویژه ای نسبت به  برگزاری باشکوه تر برنامه های دهه کرامت داشتند و اظهار داشت برای برگزاری  دهه کرامت باید از ظرفیت ها و توانایی های بالقوه موجود در منطقه استفاده شود تا بتوانیم  برنامه امسال را نسبت به سالهای گذشته بهتر و شایسته تربرگزار نماییم.

نوران افزود، مسئولین کانون ها  برای افزایش فعالیت ها در حوزه  شرح وظایف محوله از سوی آستان قدس،تلاش کنند از ظرفیت ها و تخصص های خادمیاران و یاوران رضوی مرتبط با حوزه کاری بهره لازم را ببرند. برای ترویج فرهنگ امام رضایی نهایت تلاش شایسته را داشته باشیم تا عاشقان و مریدان آن امام رئوف بتوانند از خدمات ویژه آستان قدس رضوی برخوردار شوند.

در پایان بعضی از مسئولین کانون ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای اجرای بهتر فعالیت های کانون های خدمت رضوی منطقه  پرداختند.

کد خبر 1759736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha