فعالیت سپاه در مدارس تهران با محور جهاد تبیین

حجت الاسلام علیزاده گفت: سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت‌های بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی و اقشار مختلف بسیج در حوزه جهاد تبیین ورود کرده و با همکاری آموزش و پرورش در تمام مدارس تهران در امر جهاد تبیین تلاش می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر تشخیص ضرورت امام خمینی(ره) بود که امروز برکات این تصمیم را به خوبی مشاهده می کنیم و تعبیر شان را که «اگر سپاه نبود کشور نبود» را حس می کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: امام (ره) انقلابی را به پیروزی رساندند که قرار نبود این انقلاب موجی باشد که فروکش کند، هدفگذاری امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب بود تا انقلاب یک تغییر و تحول جدی در حوزه‌های سیاسی اجتماعی و نهادی ایجاد کند، اما شاکله به جا مانده از دوره طاغوت نمی توانست نظر امام (ره) را در این موضوع تامین کند؛ هدف امام(ره) معطوف به استقرار یک حکومت ناب اسلامی با حکمرانی اسلامی با رویکرد انقلابی بود.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت :بر این اساس آنچه که از رژیم سابق در بخش‌های مختلف نظامی، سیاسی و فرهنگی و …. مانده بود باید متحول می شد به همین دلیل امام (ره) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب براساس ضرورت نهادهای انقلاب را تاسیس کردند. امام (ره) بعنوان بزرگ معمار انقلاب اهتمام لازم را به خرج دادند و دشمن متوجه این امر شد و به همین دلیل جنگ را راه اندازی کردند تا تمامیت انقلاب و نظام را به مخاطره بیندازند.امام (ره) در طول دفاع مقدس تمام ظرفیت های کشور را در برابر دشمن دون صدام به میدان آوردند اما موضوع نهادسازی ها عقیم ماند.

وی با بیان اینکه امام راحل برای مصون ماندن انقلاب اسلامی نهادی به نام سپاه را تاسیس کردند خاطر نشان کرد: ماموریت اول سپاه در حوزه دفاعی و امنیتی بعنوان یک نیروی مسلح قوی در کنار بسیج و سایر نیروهای مسلح بود ، اما آنچه در قانون اساسی عنوان شده است پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزشهای آن است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به دستور امام (ره) در حوزه نهاد سازی به شورای انقلاب و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر آنروز جنگ و لیبرال ها اجازه می دادند این نهاد نیز همانند سپاه پاسداران شکل می گرفت ما نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی در وضعیت مطلوب‌تری به سر می بردیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال شبیخون فرهنگی است افزود: سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت بسیج بسیاری از خلاء های فرهنگی و دینی را پاسخ داده است، البته نهادهای فرهنگی و دینی بسیاری وجود دادند اما معتقدم این نهادها نتوانستند به خوبی به تکالیف خود عمل کنند و در مواردی به موازات یکدیگر عمل کردند و یکدیگر را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به مسئله عفاف و حجاب با طرح این سوال که چرا باید در این حوزه معضل بی حجابی داشته باشیم گفت: لایحه عفاف و حجاب در پاس کاری میان نهادها و سازمان های مختلف قرار گرفته و اکنون عوامل نیروی انتظامی تلاش می کنند تا حرمت حجاب را کنند و اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی شکل گرفته بود، مساجد و حوزه های علمیه خود را جدا از جامعه نمی دیدند و از سوی دیگر نهادهای فرهنگی به جای توجه به موسیقی به نهاد خانواده وتربیت و مولفه های آن توجه بیشتری می کردند.

وی با بیان اینکه سپاه در امر گروه‌های جهادی ورود کرده است افزود: سپاه پاسداران در جای جای مناطق محروم نفوذ یافته و به جد تلاش می کند و اکنون سپاه در حال ساخت شهرکی در منطقه جازموریان کرمان است و متاسفانه هنوز مردم در این مناطق در خانه های کپری زندگی می کنند، در این شهرک مدرسه و مسجد پیش بینی شده و تا یک ماه آینده افتتاح می شود.

وی با اشاره به فعالیت سپاه در موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت‌های بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی و اقشار مختلف بسیج در حوزه جهاد تبیین ورود کرده است و با همکاری آموزش و پرورش در تمام مدارس تهران در امر جهاد تبیین تلاش می کند همچنین گردان‌های سایبری سپاه در فضای مجازی به صورت متمرکز فعال هستند و تاثیرات خوبی فرهنگی برجای گذاشتند.

کد خبر 1759783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha