سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است گفت: این نهاد با شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان سمنان همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)  در دیدار باجمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان عملیات وعده صادق را انتقام ملت، سپاه و نیروهای مسلح از خون شهدای مقاومت عنوان کرد و افزود: انسجام و هماهنگی نیروهای مسلح در این عملیات کاملا مشهود بود.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، پنج ویژگی برای سپاه اسلام بیان می‌فرمایند و آن‌را دژ محکمی برای عموم مردم در سایه خداوند متعال می‌دانند.

حجت‌الاسلام مطیعی ادامه داد: امام علی(ع) سپاه را زینت فرمانروایان و کارگزاران حکومت و موجب عزت دین عنوان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عملیات اخیر سپاه علیه رژیم صهیونیستی، بسیاری از شبهات مردم کشورهای عربی در خصوص نقش ایران در حمایت از مبارزان فلسطینی را برطرف کرد اظهار کرد: امروز حتی دشمنان جمهوری اسلامی به توانمندی نظامی و دفاعی اعتراف می‌کنند.

سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) تامین امنیت راه‌ها و نیز قوام جامعه را از دیگر برکات وجود سپاه اسلام و نیروهای نظامی دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام مطیعی با یادآوری تلاش‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران بویژه در میدان مبارزه با صهیونیست‌ها گفت: امروز توقع مردم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداران بسیار بالا است چراکه این نهاد مملو از شخصیت‌هایی بی‌نظیر مانند شهیدان سلیمانی، موسوی چاشمی و زاهدی است.

نماینده مقام معظم رهبری حرکت مستمر در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران دانست و تصریح کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر حفظ معنویت و اخلاص در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سال‌های دفاع مقدس تاکید داشتند و خدا را شاکریم که سپاه امروز بر همان پایه استوار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری یکم اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی و تاکید بر انس با گلستان سعدی افزود: اشعار سعدی حاوی نکات و مضامین دینی، اخلاقی و آموزنده است.

حجت‌الاسلام مطیعی با ذکر ابیاتی از سعدی ادامه داد: سعدی می‌گوید «خور و خواب و خشم و شهوت شغَب است و جهل و ظلمت، حَیَوان خبر ندارد ز جهان آدمیت... رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند، بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت... طَیران مرغ دیدی، تو ز پایبند شهوت، به در آی تا ببینی طَیران آدمیت»

سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

وی با بیان اینکه انسان دائما با «شهوت» و «غضب» مواجه است گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید چه بسا عقلی که بطور کامل در اختیار شهوت و هوا و هوس قرار دارد!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری معنویت شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس افزود: شهدای عزیز مصداق بارز خودسازی و رهایی از نفس بودند و توانستند پروازی شوند و در نهایت به درجات اعلای آدمیت دست یابند.

حجت‌الاسلام مطیعی هرگونه تمایل به غیرخدا را مصداق «شهوت» عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سایه ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانبری از امام جامعه مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، بتوانیم هر روز به قله کمال نزدیک شویم و در مسیر نورانی شهدای انقلاب اسلامی گام برداریم.

سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

سردار منصور شوقانی- فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به اینکه امروز سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است: سپاه پاسداران به عنوان مولود مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: شعار سپاه ایستادگی در مقابل همه هجمه های قدرت های استکباری و نجات همه مستضعفان عالم است.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم سربازی برای ولایت باشیم، گفت: امروز آمده ایم تا عهد و پیمان ببنیدیم با ولایت تا تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج) و انشاء الله بتوانیم پاسداری شایسته برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی‌دیباجی- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان نیز اظهار کرد: سپاه مسئولیت مهمی بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه آنچه سپاه برای آن به وجود آمده است؛ جهاد است نه جنگ، گفت: در جهاد اشخاص هدف نیستند، بلکه خدا هدف است و کسانی که ما با آنها می جنگیم دشمنان خدا  هستند نه دشمن اشخاص.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه سپاه باید به صورت مظهر مقاومت آگاهانه باقی بماند، گفت: بهترین شکل سپاه پاسداران همان شکلی است که آنان را به عنوان مؤمنان مجاهد کربلا نزدیک می کند.

حجت الاسلام حسینی دیباجی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند «سپاه پاسداران در یکی از حساس ترین تاریخ این کشور متولد شد از آغاز پیدایش ولادت این نهاد مبارک مسئولیت های دشوار بر دوش او قرار گرفته است، سرمایه ارزشمند و گرانقدر آنان ایمان، شور انقلابی، آمادگی برای مجاهدت و جان برکفی در این میدان دشوار بود و موفق بودند».

وی با بیان اینکه کارنامه سپاه یک کارنامه درخشان است در واقع نمایشگر تجربه یک ملت است، گفـت: سپاه با ایمان و عقیده وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و باهوش ترین و قوی ترین فرماندهان نظامی را سپاه تربیت کرد و علاوه بر این با تدبیرترین و بهترین مدیران کشور را هم در زمینه های غیرنظامی تربیت کرد و تحویل جامعه داد.

سپاه دژ محکمی برای عموم مردم و مایه عزت دین خدا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان اظهار کرد: یکی از بخش های مهم کارنامه سپاه انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ بنابراین دشمن بیشترین حمله را با آنها دارد چون سپاه برای ملت مفیدتر و برای دشمن مضرتر است. بنابراین دشمن از سپاه می ترسد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی تصریح کرد: خدماتی که سپاه در شرایط متعددی که برای این نظام در طول این سال ها پیش آمده نشان داد به ملت که خادم ترین افراد و اشخاص به ملت پاسداران هستند که در شرایط سخت در کنار آنها بودند و خدمت کردند.

وی عنوان کرد: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که در این چند روز اخیر موجب افتخار برای پاسدارن و ملت ایران و تمام آزادگان جهان حتی غیرمسلمانان بود، آن وعده صادقی بود که رهبر معظم انقلاب دستور تنبیه اسرائیل کودک کش را دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان از جمله پیام های انجام این عملیات غرورآفرین را توانمندی ایران در پاسخ به تجاوز دشمنان، پشتیبانی از گروه های مقاومت، تغییر معادله بازدارندگی به نفع ایران، اراده مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

کد خبر 1759922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha