رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس؛

جهانی شدن از طریق قرآن میسر می‌شود

قدردانی از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور در فراکسیون قرآن و عترت مجلس
جهانی شدن از طریق قرآن میسر می‌شود

مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور  عصر امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت) با حضور روسای فراکسیون قرآن و عترت مجلس، سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور عصر امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت) با حضور روسای فراکسیون قرآن و عترت مجلس، سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از نمایندگان فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در این نشست با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: از تمام افرادی که در ماه مبارک رمضان اقدام به ساخت برنامه‌های متنوع قرآنی در شبکه‌های مختلف داشتند کمال قدردانی را داریم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نهادها و سازمان‌های مختلف هستند که انس با قرآن را در کشور ترویج داده‌اند، افزود: فراکسیون قرآن و عترت وظیفه خود می‌داند که از تمام کسانی که به هر روش در قرآنی شدن جامعه تلاش داشتند تقدیر و قدردانی داشته باشد.

جهانی شدن از طریق قرآن میسر می شود

جهانی شدن از طریق قرآن خواهد بود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن بست‌های بشریت است، یادآور شد: امروز برای رهایی از بن بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت معصومین تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان امام رضا(ع) در مورد رساندن مفاهیم قرآنی، خاطرنشان کرد: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی تردید اکثریت از آنها تبعیت خواهند کرد، امروز در گوشه گوشه دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور مشاهد می‌کنیم؛ ما نتوانستم حقیقت معارف قرآنی را به دنیا برسانیم.تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی را برقرار کنیم، می‌تواند تاثیر جامعی داشته باشد به فرض مثال برنامه‌های متنوع قرآنی که در رسانه ملی شاهد آنها بودیم.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن، تصریح کرد: انس و دوستی با قرآن بی تردید اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت، در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد، گفت: نمایندگان در کنار پیش بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند. 

ایجاد تحول در تصور بین المللی و جهان اسلام پیرامون فعالیت های قرآنی ایران

حجت الاسلام محمد قمی نیز در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون، گفت: با تمام نهادها و سازمان‌هایی که به نوعی در فعالیت قرآنی نقش آفرینی داشتند نمی‌توان حضور مردم و همگرایی آنها این محافل را را انکار کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: جدی گرفتن موضوعات قرآنی از مباحث قابل توجه است که این مسئله در بسیاری از استان‌ها و روستاها مثال زدنی بود.

حجت الاسلام قمی با اشاره به برنامه های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: یکی از اتفاقات ماه مبارک رمضان این بود که تصور بین المللی و جهان اسلام در موضوع قرآنی درباره ما تغییر کرد.

پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است

پیمان جبلی نیز در نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا از حمایت‌های بی‌دریغ مجلس شورای اسلامی و نمایندگان، اعضای فراکسیون به ویژه فراکسیون فرهنگی که حمایت مثال زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند، تشکر می‌کنم.

 رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به موفقیت های صورت گرفته در حوزه تولید محتوا در رسانه ملی تاکید کرد: موفقیت در حوزه تولید محتوا با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به همراهی های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از آقای قمی به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها که به رسانه ملی کمک کرد، تقدیر تشکر می‌کنم.

جبلی با تاکید بر اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی، دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده شکرگزاری این نعمات را به جای بیاوریم.

وی افزود: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است چراکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را افزایش دهیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم.

جبلی گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در سازمان صدا و سیما مسابقه وجود دارد، گفت: تهیه کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها و حوزه‌های مختلف برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند که مایه افتخار ما است، امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث دار آن است در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

در این جلسه، بسیاری از دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون حضور یافته و مسایل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان قدردانی به عمل آمد.

در پایان از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد(ویژه برنامه شبستان)، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری قدردانی شد.

کد خبر 1759979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha