امامزاده سید احمد هزاوه، مرمت و بازسازی می شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: طرح جامع مرمت و بازسازی امامزاده‌ سید احمد هزاوه با مشارکت دستگاه‌های ذیربط تهیه و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد علی آقازیارتی در جریان بازدید از بنای تاریخی یقعه مبارکه امامزاده سید احمد هزاوه گفت: این طرح مطالعاتی و مرمتی با مشارکت بخشداری، اوقاف و امور خیریه استان، هیات امنای مجموعه امامزاده و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و اجرا خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک اضافه کرد: به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه معماری این مجموعه، تهیه و تایید طرح مرمتی بنا توسط شورای فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضروری است.

امامزاده سید احمد هزاوه، مرمت و بازسازی می شود

وی ادامه داد: بعد از تهیه طرح مصوب مرمتهای اصولی و کارشناسی بر اساس اولویت، جذب و تخصیص اعتبار، با همکاری  دستگاه های ذیربط صورت خواهد گرفت.

آقازیارتی اظهار داشت: سال گذشته محوطه ورودی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال  انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین عملیات مرمتی این مجموعه در حال حاضر شامل مرمت پوشش گنبدی، کاشی‌های تزئینی ورودی بنا و  تثبیت تزئینات داخل بنا است که بایستی در اولویت این طرح قرار گیرد.

کد خبر 1760150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha