مساجد باید برای نسل جوان برنامه داشته باشند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه مساجد باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشند گفت: لازم است تمام اهتمام مساجد در رابطه با رشد و تعالی علمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با هدف بررسی میدانی وضعیت حلقات صالحین شهرستان دزفول، در جمع نوجوانان و جوانان مسجد آل یاسین حضور پیدا کرد.

ابتدا نماز مغرب و عشاء به امامت نماینده ولی فقیه در خوزستان اقامه و پس از آن در بین نوجوانان و جوانان خواهر و برادر حلقات صالحین مسجد آل یاسین دزفول حاضر شد.

مساجد باید برای نسل جوان برنامه داشته باشند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، اظهار کرد: یکی از جنبه های عمران و آبادی مسجد، ساختار تربیتی و فرهنگی است که بتوان از فضای مسجد در ساختن فرزندان امام زمان (عج) تلاش کرد.

وی افزود: مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی اسلامی است و دشمن تلاش کرده روش و سبک زندگی غربی را حاکم‌ کند اما ضرورت دارد بدانیم که اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا شود، باید خانواده پویا باشد.

مساجد باید برای نسل جوان برنامه داشته باشند

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه دشمن وقتی تلاش می‌کند که جامعه را متلاشی کند، در واقع به دنبال متلاشی شدن خانواده است تصریح کرد: از تأثیرگذارترین اعضای خانواده زن است که در هشت سال دفاع مقدس شاهد نقش اساسی زنان بودیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشند عنوان کرد: لازم است تمام اهتمام مساجد در رابطه با رشد و تعالی علمی باشد اما علم اگر خشک و بدون پشتوانه و از مسیر دین عبور نکند، آمریکا خواهد بود.

مساجد باید برای نسل جوان برنامه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه حلقات قرآنی، نهج‌البلاغه و ایجاد اشتغال و مهارت باید به حلقات صالحین در مساجد اضافه شوند ادامه داد: در گام‌ نخست، درس و در کنار آن‌ بر روی تهذیب و کسب مهارت توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اثرگذار باشیم باید معرفت خود را افزایش دهیم و مطالعه کتب شهید مطهری، آیت الله مصباح و حائری شیرازی بسیار مهم است خاطر نشان کرد: ابتدا باید بر روی خودمان‌ کار کنیم و چیزی که می‌گوییم ابتدا خودمان عامل به آن باشیم.

کد خبر 1760172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha