قرابت فرهنگی ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد

خانم ماریا باتاجیلا گفت: قرابت فرهنگی ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن حضور در مرکز فرهنگی ایتالیا در اندونزی از نزدیک در جریان اقدمات فرهنگی این مرکز قرار گرفت. 

ابراهیمی در دیدار با رایزن فرهنگی و رئیس مرکز فرهنگی ایتالیا با اشاره به برخورداری دو کشور از فرهنگ و تمدنی غنی، قدمت مناسبات فرهنگی و میراث و ریشه‌های تاریخی مشترک اظهار داشت: روابط و مناسبت بین دو کشور موجب شده دیپلماسی فرهنگی راهگشای دیگر مناسبات ایران و ایتالیا باشد.

وی افزود: پتانسیل فرهنگی در ایتالیا،‌ شباهت‌ها و دیدگاه‌های فرهنگی مشترک ایران و ایتالیا ریشه در تاریخ کهن این دو کشور دارد. میهمان نوازی، گشاده رویی، مهربانی و ارزش دادن به نهاد خانواده از جمله مشترکات فرهنگی ایران و ایتالیا است. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: فیلم، موسیقی، کتاب و تئاتر از جمله ابزارهایی است که آمادگی داریم در این حوزه‌ها همکاری‌های متقابل داشته باشیم.

خانم ماریا باتاجیلا، رایزن فرهنگی و رئیس مرکز فرهنگی ایتالیا در اندونزی گفت: قرابت فرهنگی ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد. 

وی افزود: زمینه مساعدی برای همکاری بین دو کشور به خصوص حوزه موسیقی وجود دارد. همکاری بین موزه موسیقی ایران و رم، امکان برای شناساندن عرصه‌های موسیقی دو کشور، معرفی ادوات سنتی و قدیمی موسیقی و معرفی موسیقی مردمی می‌تواند پلی برای شناخت متقابل میان دو کشور باشد.

خانم ماریا باتاجیلا عنوان کرد: دو بخش فرهنگی ایران و ایتالیا می‌توانند در اندونزی برنامه‌های مشترک اجرا کنند. 

قرابت فرهنگی ایران و ایتالیا سابقه دیرینه دارد

کد خبر 1760174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha