اعتراض فعالان حقوق بشر به مواضع انتخاباتی ضد مسلمانان در هند

سازمان حقوق بشری «عفو» هند در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات «نارندرا مودی»،نخست وزیر این کشور جامعه مسلمانان را بدنام کرده و آنها را در معرض خطر بیشتر نقض حقوق بشر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenewsminute»، سازمان حقوق بشری «عفو» هند در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات «نارندرا مودی»،نخست وزیر این کشور جامعه مسلمانان را بدنام کرده و آنها را در معرض خطر بیشتر نقض حقوق بشر قرار می دهد.

نزدیک به ۲۰ هزار نفر از جمله چندین فعال حقوق بشری دو نامه جداگانه به کمیسیون انتخابات نوشته اند و خواستار اقدام علیه نخست وزیر نارندرا مودی به دلیل اظهاراتش علیه مسلمانان در یک مراسم عمومی در «بانسوارا» راجستان شده اند.

در این نامه‌ها آمده است که اظهارات نخست وزیر احساسات میلیون ها شهروند هندی را که به قانون اساسی احترام می گذارند،جریح دار کرده است زیرا این یک سخنرانی خطرناک و یک حمله مستقیم به مسلمانان هند است.

با وجود افزایش خشم عمومی، کمیسیون انتخابات از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

در همین حال، یک هیئت سه نفره کنگره در روز دوشنبه، ۲۲ آوریل با مقامات کمیسیون اروپا ملاقات کرد و به دنبال اقدام علیه نخست وزیر به دلیل سوء استفاده از دین برای فریب رای دهندگان بودند.

مودی در یک سخنرانی عمومی در راجستان در گفت که کنگره با اشاره آشکار به مسلمانان هند، ثروت کشور را بین نفوذی‌ها و کسانی که فرزندان بیشتری دارند، تقسیم می‌کند.

سخنگوی سازمان نظرسنجی به رسانه ها گفت که آنها درباره سؤالات مربوط به سخنرانی مودی در بانسورا نظر نمی دهند.

«جاگدیپ چوکار» بنیانگذار انجمن اصلاحات دموکراتیک که در میان درخواست کنندگان علیه طرح اوراق مشارکت انتخاباتی در دادگاه عالی بود نیز در نامه ای به کمیسیون انتخابات نوشت که آقای نخست وزیر بخش هایی از قانون اساسی را با سخنانش علیه مسلمانان نقض کرده است.

وی افزود: من از کمیسیون می خواهم که در مورد تخلفات همانطور که در بالا توضیح داده شد اقدامات مناسب را انجام دهد و با توجه به اینکه انتخابات در حال انجام است، کاملا ضروری است که بدون اتلاف زمان در این زمینه اقدام شود.

کد خبر 1760204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha