جهان اسلام نیاز به تدوین سیاست های واقع بینانه برای حل بحران غزه دارد

رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که جهان اسلام نیاز به اتحاد و یافتن راه حلی برای بحران غزه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « voi.id»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که جهان اسلام نیاز به اتحاد و یافتن راه حلی برای بحران غزه دارد.

اردوغان گفت: غزه مکانی است که جهان اسلام باید روی آن تمرکز کند و درگیر ایده هایی برای یافتن راه حل ها و تدوین سیاست های واقع بینانه و موثر برای آن باشد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که گفت و گو با نمایندگان حماس درباره این موضوعات را ادامه خواهد داد.

وی افزود: این اولویت اصلی ترکیه است و کشورش برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

به گفته اردوغان، این اشتباه است که مشکلات غزه را تنها از منظر حمله حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ببینیم، زیرا درگیری فلسطین و اسرائیل به شدت افزایش یافته است و ریشه‌های عمیقی دارد.

وی تصریح کرد که کشتار اسرائیل برای نابودی غزه است و این رژیم  باید رویکرد خود را نسبت به این موضوع تغییر دهد.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که اشغال غزه توسط اسرائیل درها را به روی دیگر اشغالگری‌ها باز می‌کند.

اردوغان گفت: اگر جهان اسلام از کشتارهایی که به نسل‌کشی منجر می‌شود آگاه نباشد ممکن است تاثیرگذاری خود را از دست بدهد، بنابراین ما نمی توانیم سکوت کنیم باید در این زمینه کاری انجام دهیم.

وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد، در حالی که جنگ در غزه وارد دویستمین روز شده است، شمار کشته‌شدگان فلسطینی‌ها در نتیجه حمله اسرائیل به ۳۴ هزار و ۱۳۸ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۱۴۳  نفر رسیده است.

به نقل از سی ان ان، دفتر رسانه دولتی غزه گزارش داد که تعداد کودکان کشته شده در جریان درگیری به ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر و همچنین تعداد زنان کشته شده به  نه هزار و ۷۵۲ نفر رسیده است.

 در نتیجه جنگ جاری، حدود ۱۷ هزار کودک در غزه یک یا هر دو والدین خود را از دست داده اند و حدود هفت هزار نفر دیگر هم مفقود شده اند.

این در حالی است که در کرانه باختری اشغالی، تلفات خشونت های شهرک نشینان و مقامات اسرائیلی علیه فلسطینی ها به کشته شدن ۴۸۷ نفر منجر شده است که از این تعداد ۱۲۲ نفر کودک زیر ۱۸ سال هستند.

این دفتر همچنین تخمین می زند که حدود ۸۶ هزار خانه ویران شده، ۲۹۴ هزار خانه دیگر نیمه تخریب شده یا برای سکونت مناسب نیستند؛  ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه نیز ویران شده‌اند.

کد خبر 1760250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha