روایتی متفاوت از خیانت بنی صدر تا شهادت محمد منتظر قائم

سنچولی اولین خبرنگار اعزامی به حادثه پنجم اردیبهشت ۵۹ است که در صحنه حضور می یابد و می گوید که «محمد منتظر قائم» فرمانده وقت سپاه یزد در حال بازدید از واقعه بود که هواپیمای ایرانی به دستور بنی صدر خائن سبب شهادتش شد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- پنجم اردیبهشت ماه یادآور روزی بزرگ برای ملت ایران است چرا که در این روز آمریکای جنایتکار که خیال واهی برای خود کرده بود در صحرای طبس اسیر شن ها می شود و به عنایت خداوند متعال زمین گیر می شود.

شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت ۵۹ درس بزرگی به استکبار جهانی بود تا خیال نکند که می تواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند. این واقعه به جهانیان ثابت کرد که دست قدرت الهی پشت سر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار دارد.

شکست شیطان بزرگ در این عملیات، حمله فیلداران ابرهه را به خانه کعبه در ذهن ها زنده می کند؛ در این روز نیز، دانه های ریز شن، دسیسه بزرگ آمریکا را فرو شکست و در ذهن مردم ایران منفور باقی ماند.

واقعه طبس، یک ماجرای شگفت تاریخی است که شکست هیمنه و ابهت نظامی آمریکا را در بـرابر امواج اقتدار الهی انقلاب اسلامی در هماره تاریخ به یادگار نهاده است و بزرگداشت آن، به طور یـقین اقتدار نظام و ذلت و خواری سـردمداران آمـریکایی را به دنبال دارد.

IMG_20240424_114516_526.jpg

*روایتی از شهادت منتظر قائم

به مناسبت فرارسیدن پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس به سراغ اولین روایتگر و خبرنگار حاضر در این رویداد رفتیم که ۶۰ سال سابقه کاری در عرصه خبر دارد و مویی سفید کرده است.

صولت سنچولی خبرنگار پیشکسوت طبسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی درخصوص حادثه پنجم اردیبهشت ۵۹ می گوید: به یاد دارم که ساعت چهار صبح به صحرای طبس آمدیم و هلی کوپترها در حال سوختن بودند.

وی ادامه می دهد: زمانی که رسیدیم متوجه شدیم که شهید «محمد منتظر قائم» به داخل یکی از هلی کوپترهای آمریکایی رفته و در حال بازدید و جمع آوری اسناد است.

سنچولی در ادامه بیان می کند: در همین حال هواپیماهای ایرانی به دستور بنی صدر خائن اقدام به بمباران کردن هلی کوپترهای آمریکایی برای از بین بردن اسناد کردند که متاسفانه در این زمان محمدمنتظر قائم فرمانده سپاه یزد به شهادت می رسد و ۲ نفر از همراهانش مجروح می شوند.

*اولین بازتاب حادثه پنج اردیبهشت در دنیا

خبرنگار پیشکسوت طبسی با اشاره به اولین بازتاب خبری واقعه صحرای طبس می گوید: اولین خبر و گزارش از این واقعه را بنده تهیه کردم. یک خبر کوتاه به دبیر خبر در مشهد ارسال کردم و سپس همان خبر در ایران و دنیا بازتاب پیدا کرد.

وی می افزاید: یک هفته بعد از پخش خبر این رویداد در حادثه طبس افراد بسیاری از مسئولان و مردم از مشهد و تهران به محل حادثه آمدند و بازدیدهایی انجام دادند.

سنچولی می گوید که بعد از آتش گرفتن هلی کوپترها و دستگیری گروگان های آمریکایی به طبس آمدم و با آن ها مصاحبه گرفتم و جریانات را تعریف کردند که چگونه گرفتار و زمین گیر شدند. در این حادثه ۲۰ نفر از آمریکایی ها کشته شدند که همگی خلبان بودند.

خبرنگار پیشکسوت طبسی در خصوص شهید محمدمنتظر قائم عنوان می کند: بسیار انسان با ادب و سر به زیر و والامقامی بود و شهادت هدیه الهی به ایشان بود که نصیبش شد.

کد خبر 1760254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha