دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است

ضرغامی با بیان اینکه تولید شادی از وظایف حاکمیت است، تصریح کرد: این امر یک شاخص است و هر دولتی که توانست مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، عزت الله ضرغامی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد وزارت میراث فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب گفت: دستگاه های مختلف در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وظایف، تکالیف و مسئولیت هایی بر عهده دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جزو چهار دستگاه برتر و ممتاز در حوزه عفاف و حجاب معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات استانی حوزه عفاف و حجاب نیز بررسی شده است، خاطرنشان کرد: در بخش استانی نیز وزارت میراث فرهنگی در استان تهران جزو استان های برتر انتخاب شده است.

ضرغامی با بیان اینکه مردم ایران دین دار هستند و این موضوع را در سبک زندگی آنها مشاهده می کنیم، افزود: در تعطیلات نوروز که همزمان شده بود با ماه مبارک رمضان ۱۲ درصد گردشگری کاهش داشته است و این امر نشان می دهد که مردم ترجیح داده اند به سفر نروند و روزه بگیرند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: مردم در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به مناسبت عید فطر سفرهای خود را آغاز کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱۸ درصد افزایش داشته است که این آمار نشان می دهد مردم روی گردشگری حساس هستند و حالشان خوب است که به سفر می روند.

ضرغامی یادآور شد: اینکه ۶۳ میلیون نفر شب اقامت در هتل رسمی داشته باشند که این غیر از چادرها و ویلاهای شخصی است یک رقم بالاست.

ضرغامی با بیان اینکه تولید شادی از وظایف حاکمیت است، تصریح کرد: این امر یک شاخص است و هر دولتی که توانست مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی یادآور شد: از جمله مواردی که مردم را شاد می‌کند، برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است که حول آن و در کنارش، زمینه‌های شادی فراوانی ایجاد می‌شود. برپایی موفق مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان در استان کردستان از جمله این موارد است. این روستا امسال مقام سوم در اقامت روستایی را داشت و از جمله ۸ روستایی است که پرونده آن‌ها به‌عنوان روستاهای گردشگری جهانی ایران آماده شده و به WTO (سازمان تجارت جهانی) ارسال خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه مراسم «هزار دف» اقدامی هنری، فرهنگی، امنیتی و ارزشمند است، گفت: حدود ۵۰ هزار نفر گردشگر به روستای پالنگان رفتند و در محیطی شاد، سنتی، مردمی و حتی دینی و عرفی مراسم هزار دف را تماشا کردند و کوچیکترین حادثه‌ای هم ایجاد نشد. این درحالی است که سعی می‌کنند با ایران‌هراسی چهره دیگری از ایران نشان دهند.

ضرغامی با اشاره به برنامه های صدا و سیما تصریح کرد: صدا و سیما به خوبی توانست در سریال نون خ به سبک زندگی مردم و برنامه های محلی و سنتی و ترویج زندگی پاک و معرفی صنایع دستی و سنت های بومی مناطق مختلف کشور بپردازد.

کد خبر 1760263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha