وزیر آموزش و پرروش؛

مدارس مهارت‌محور می‌شوند

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
مدارس مهارت‌محور می‌شوند

صحرایی از تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، رضا مراد صحرایی، امروز چهارشنبه پنج اردیبهشت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این سند پس از 12 سال توسط هیئت وزیران تصویب شد و در قالب آن اعتلای تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بیانگر اهمیت مهارت آموزی است، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق هنرستان ها و مدارس باید پیگیری شود.

صحرایی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ائتلاف همه دستگاه های وابسته به دولت و وزارتخانه اجرایی خواهد شد و این امر اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی در خصوص تغییر برنامه آموزشی برخی استان ها در سال جدید گفت: 10 تا 20 درصد برنامه های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان قابلیت تغییر داشته باشند؛ بنابراین این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: 10 درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول در راستای مهارت آموزی تغییر خواهد کرد و موضوع تغییر تقویم آموزشی مصوبه دولت در قالب یک طرح در کمیسیون آموزش مطرح و تصویب شد و در نوبت بعد در صحن مجلس شورای اسلامی طرح شود.

کد خبر 1760283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha