تعامل با مجلس آینده در دستور کار

حسینی با اشاره به تعاملات سازنده دولت و مجلس یازدهم گفت: دولت برای تعامل سازنده با مجلس جدید آماده است.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، سید محمد حسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مجلس یازدهم اشکال مطرح شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اجاره بها را رفع و مصوبه را نهایی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات امیدواریم شورای نگهبان سریع تر این طرح را تصویب کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند آن را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای ماده ۲۳۴ مربوط به کمبود دارو توضیحاتی در مجلس ارایه شد که نمایندگان قانع شدند تا این قضیه به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی یادآور شد: وزارت بهداشت و وزارت صمت و دستگاه های مختلف هم تلاش می کنند تا موضوع کمبود دارو رفع شود و تمام تلاش دولت برای جبران کمبود دارو است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به مدت باقی مانده از مجلس یازدهم گفت: در مدت زمان باقی مانده که حدود سه هفته است، بیشتر موضوع بودجه مطرح خواهد شد. همچنین مواردی نظیر پیشگیری از آسیب به زنان نیز تلاش می شود در مجلس یازدهم نهایی شود.

حسینی در خصوص نگاه دولت به تعطیلی پنج شنبه یا شنبه گفت: دولت از ابتدا نظر خود را به صورت روشن اعلام کرده است و مطرح کرده که تعطیلات پایان هفته دو روز باشد و با توجه به شرایط فعلی عملا تهران روزهای پنج شنبه تعطیل است و مدارس کشور نیز پنج شنبه ها تعطیل می باشد. همچنین دانشگاه های وزارت بهداشت و برخی از استان ها نیز روزهای پنج شنبه تعطیل هستند، بنابراین با توجه به اینکه تهران مهمترین شهری است که با دنیا در تعامل است لذا نظر دولت بر تعطیلی پنج شنبه ها می باشد.

کد خبر 1760284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha