گفتمان عدالت‌خواهیِ انقلاب به جهان مخابره شود

آیت الله دژکام گفت: گفتمان عدالت خواهی باید به عنوان پیام انقلاب اسلامی به جهان مخابره شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز چهارشنبه(۵ اردیبهشت) در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه های جهادی و مراکز نیکوکاری که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) در تالار اجتماعات جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد، گفت: گاهی یک سوال مطرح است که انقلاب اسلامی چه کار کرده است؟ فعالیت های مختلفی را می توان بیان کرد و همه هم جا دارد اما انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم. 

وی افزود: تحلیل گران اروپایی هم در توضیح انقلاب ایران گفته اند که این یک حرکت معنوی بود در روزگاری که جهان به قحطی معنویت دچار شده بود مردم ما به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل مسیر معنویت را بار دیگری به روی بشر گشودند. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت سوای بحث عواطف انسانی است که آن هم ممکن است بخشی از معنویت فرض کنیم، عنوان کرد: معنویت انقلاب اسلامی خدا، ولی خدا و تک تک انسان ها را به هم ارتباط می دهد. 

وی ادامه داد: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و جلسات امثال جلسات شما عزیزان، خیران، نیک اندیشان و فعالان عرصه خدمت به انسان ها و نیازمندان جایی است که باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود. 

دژکام گفت: متاسفانه در سال های بعد از انقلاب اسلامی چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما رسانه نداشتیم این بحث عدالت، رحمت، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش آفرینی کند و صرفا به نظر می آید چند موسسه خیریه است که کار خِیر انجام می دهند اما این یک گوشه کار است و ما با این حرکت می خواهیم همین پیام کمیته امداد که آدمیت هست و هنوز انسانیت باقی است به همه جهان بگوییم ولو با یک کار کوچک و لازم نیست حجم کار را بالا ببریم. 

وی اظهار کرد: امیدوارم این پیام با حسن سلیقه و تلاش شما بزرگواران خیراندیش جهانی شود و امام زمان(عج) از ما شیرازی ها راضی باشند و خواست و علائق ما به خدمت را به بشریت طوری ارائه دهند که برای همه دنیا جلب توجه شود تا به این سمت بیایند که پیامبر گرامی اسلام فرمود " یَهدی اللّه ُ علی یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ "، اگر ما بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم و با این روحیه ایمانی و معنوی که شما دارید همراه کنیم از هر چه آفتاب بر آن می تابد بهتر است.

کد خبر 1760306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha