شوق امید در وجود «قاری توانخواه» سنندجی زنده شد

کیوان جعفری حافظ و قاری توانخوان سنندجی است که در جریان حضور استاندار کردستان در منزلش شوق امید در وجودش زنده شد و این دیدار وی را در مسیر آموختن قرآن امیدوارتر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود که خبرگزاری شبستان روایتی از یک بیمار سنندجی با عنوان«حفظ قرآن کریم جوانه امید را در بیمار سنندجی شکوفا کرد» منتشر کرد، داستان جوانی که پس از درگیری با بیماری ام.اس با قرآن مأنوس و پس از چندسال حافظ قرآن کریم شد.

شوق امید در وجود «قاری توانخواه» سنندجی زنده شد

در دیدار و گفتگوی خبرنگار شبستان با این جوان سنندجی که کیوان جعفری نام دارد، وی یکی از آرزوهای خود را دیدار با استاندار کردستان نام برد.

ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گرچه پس از گذشت یکسال پرکار برای این مسوول، اما آرزوی کیوان محقق شد و «اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان» با حضور در منزل این قاری توانخواه و حافظ قرآن کریم با وی دیدار کرد و خواسته‌های کیوان را شنید و وعده پیگیری و عمل داد.

شوق امید در وجود «قاری توانخواه» سنندجی زنده شد

کیوان جعفری توانخواه حافظ قرآن، مورد تقدیر استاندار کردستان قرارگرفت

استاندار کردستان در این دیدار معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، افزود: اگر روحیه فهم آیات قران در زندگی انسان ورود پیداکند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خودبه خود کاهش می‌یابد.

شوق امید در وجود «قاری توانخواه» سنندجی زنده شد

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی ، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار نمودن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

​​​​​​ثبت نام کیوان جعفری در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی 

سال قبل،درست چند روز بعداز گفتگوی شبستان با کیوان، آرزوی اول او که تعمیر ویلچرش بود با کمک بهزیستی و همراهی خیرین محقق شد و علاوه بر آن استمرار آموزش قرآن کریم که دیگر آرزوی وی بود، با همت و همراهی دارالقرآن کریم کردستان به ثمر نشست و قرار است جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه امسال کیوان جعفری حافط قرآن کریم و توانخواه توانمند عرصه قرآنی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی شرکت نماید و توانمندی خود را برای پیشرفت در این عرصه رقم بزند.

این جوان انس با قرآن و توکل بر خدا را بهترین عامل دستیابی به اهداف خود می‌داند و می‌گوید: اکنون با تحقق آرزوهایش پرشورتر از همیشه به خواندن و یادگیری قرآن کریم می‌پردازم.

حافظ کل قرآن شدن « توانخواهان و روشندلان » دور از انتظار نیست

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولین  قرار گرفت.

شوق امید در وجود «قاری توانخواه» سنندجی زنده شد

کیوان که دنیا را از پس آیات نورانی قرآن می‌بیند با زبان بی‌زبانی ما را به حرکت در مسیر قرآن تشویق کرده و یادآور می‌شود برای اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و باید با قدرت و انگیزه پیش رفت.

کد خبر 1760457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha