محدودیت شدید رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از رسیدن نمازگزاران به مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی تلاش کرد تا بامداد امروز از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در وردی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز(جمعه هفتم اردیبهشت) از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

منابع محلی گزارش دادند: نیروهای اشغالگر از ورود ده ها جوان بیت المقدس و فلسطینی داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

 هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه ها و صحن های آن نماز صبح را بخوانند و تا نمازظهرجمعه در آنجا اعتکاف کنند.

ده‌ها مرد و زن تبعید شده ازمسجدالاقصی، باوجود تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ به این مسجد نماز را به جا آوردن.

 همزمان با جشن «فصح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر به تبدیل شهر اشغالی اورشلیم به پادگان نظامی ادامه می‌دهند.

نیروهای اشغالگر در شهر قدیمی قدس مستقر شده اند و ادعا می کنند که امنیت جشن های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش های تحریک آمیز انجام داده اند، تامین می کنند.

 بیش از هزار و ۶۷۹ شهرک نشین با حمایت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر اسرائیل روز گذشته(پنجشنبه ششم اردیبهشت) به الاقصی هجوم بردند و در آن نماز تلمودی را اقامه کردند. نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران فلسطینی در این محل جلوگیری کردند.

شهرک نشینان گشت و گذار تحریک آمیزی را در صحن های مسجد الاقصی انجام دادند و مراسم تلمودی را در منطقه شرقی، روبروی قبه الصخره و در باب القطانین، یکی از درهای مسجد الاقصی برپا کردند.

کد خبر 1760472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha