امام جمعه کرج:

نامِ کارگر در جامعه باید قداست دینی پیدا کند

گفتمان و فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی زمینه امنیت شغلی کارگر است
نامِ کارگر در جامعه باید قداست دینی پیدا کند

آیت الله همدانی با اشاره به اهمیت نام کارگر و ضرورت قداست دینی این نام گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی به منظور خرید کالای ایرانی زمینه امنیت شغلی کارگر است؛ توجه به این مهم در مسیر تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نمازجمعه کرج که جمعه ۷ اردیبهشت برپا شد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: همه باید تلاش کنیم تا ارزش کار را در جامعه تبیین کنیم، به گونه ای که هر فرد کاری داشته باشد و کار داشتن ارزش باشد. 

امام جمعه کرج با تبریک روز کارگر و اهمیت تحقق شعار سال افزود: نام کارگر باید در جامعه قداست دینی پیدا کند؛ آنچنان که سال جاری را رهبرمعظم انقلاب سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری فرمودند « کار» اهمیت اساسی دارد و در این خصوص رسانه ها باید به گونه ای عمل کنند که کار در جامعه ارزش باشد. 

وی با پیروزی انقلاب و اهتمام امامین انقلاب توجه به کار و کارگر اهمیت بسزایی پیدا کرد توضیح داد:حضرت آقا نیز در رابطه با امنیت شغلی این عزیزان نکاتی را مطرح کردند که هم دستگاه ها و هم مردم تکالیفی دارند و مردم در این رابطه کار گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی برای امنیت کار کارگر ایرانی وظیفه دارند. 

استاد مطهری، الگوی معلم تراز اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: مرحوم شهید مطهری خصوصیات فراوان داشت که مهمترین آن نظم و برنامه ریزی وی بود، نقش نظم و هموار کردن آن برای مسائل زندگی برکسی پوشیده نیست شهید مطهری هم نظم فردی و هم نظم اجتماعی داشت و از تمام لحظات عمر به خوبی استفاده می کرد. . 

خطیب نمازجمعه کرج ادامه داد: طی ۳۰ سال دوران حیات شهید مطهری، جریان های متعددی سر و صدا داشتند، غرب زده ها، افراطی گراها، تفکرات التقاطی، کمونیست ها و ... در زمان حیات ایشان ظهور داشتند آن ها گاهی قرآن را به مذاق مارکسیست ها ترجمه می کردند و ... استاد شهید مطهری یکه تاز پاسخ گو به این شبهات و حرکت ها بود. 

به گفته وی، امروز مهمترین راهبرد انقلاب اسلامی، تربیت نسلی است که پیشران جریان اسلامی باشد معلمان عزیز بدانند که نباید به معلمی به عنوان شغل و حرفه نگاه کنند، معلمی هنر و جلوه ای از هنر الهی است. 

آیت الله حسینی همدانی شهید مطهری را الگوی معلم تراز اسلامی خواند و تصریح کرد: روز معلم روز تکریم و ایثار است وظیفه معلمی جایگاه خطیری است و معلمان ما باید روح امید در میان دانش آموزان بدمند و دشمن ستیزی و استکبارستیزی را به آن ها بیاموزند. 

عملیات وعده صادق، اثبات قدرت ایران در صحنه بین المللی است

امام جمعه کرج در بخش دیگر خطبه های نمازجمعه با اشاره به اهمیت پیروزی غزه همچون پیروزی اسلام بیان کرد: اینکه دانشجویان آمریکایی به خاطر اعتراض و راهپیمایی برای مردم غزه کتک و بازداشت می شوند یعنی غزه پیروز و جریان مقاومت ادامه دار است. 

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: عملیات صادق، اثبات قدرت ایران در صحنه بین المللی است؛ واکنش ایران در برابر حمله اسرائیل تثبیت کننده جایگاه قدرت این کشور در منطقه است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش نهایی خطبه های نمازجمعه خاطرنشان کرد: نقش اصلی و اساسی را بانوان در امر حجاب و عفاف دارند؛ بدنه مردم باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر و مباحث فرهنگی حجاب و عفاف وارد شوند. 

کد خبر 1760478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha