تحویل ۱۴۴ کلاس درس در سال جاری به آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رخسار پور گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۱ پروژه با ۱۴۴ کلاس درس آماده و تحویل آموزش و پرورش خراسان جنوبی شود.

 حامد رخسارپور- مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۴۴ کلاس درس در قالب ۴۱ پروژه آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه های ساخت فضای آموزشی، هزینه احداث یک کلاس درس شامل کلاس، آبدارخانه، دفتر مدیر، نماز خانه و... به متراژ حداقل ۱۱۱ متر مربع را بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته ۱۸ هزار و ۳۸۱ مترمربع در بخش تکمیل، توسعه، تخریب، بازسازی و... انجام و تحویل آموزش و پرورش شد.

رخسارپور تعداد دانش آموزان استان را ۱۸۶ هزار و ۷۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: با توجه به جمعیت دانش آموزان، سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس نسبت به استاندارد ایده آل کشوری نیاز است.

وی استاندارد کشوری در این زمینه را ۸.۳۹ مترمربع برای هر دانش آموز اعلام کرد و یادآور شد: سرانه آموزشی در کشور ۵.۵ متر مربع و در خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع است که در این زمینه نسبت به سرانه کشور یک متر بالاتر و نسبت به استاندارد ایده آل پایین تر هستیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان، گفت: در مرکز استان ۴۵ کلاس درس به صورت دو شیفت است و به ترتیب در بیرجند، طبس و قاین با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم. 

وی گریزی به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ۹ اردیبهشت ماه در بیرجند زد و گفت: ۵۸ درصد خیران حقوقی و ۴۲ درصد حقیقی هستند و این جشنواره با حضور خیران و فعالان اقتصادی خارج از استان، استاندار، فعالان اقتصادی استان و... برگزار خواهد شد.

به گفته وی از بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۲ مترمربع فضای آموزشی آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است.  

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نهال تعلیم و تربیت تقویت شود، گفت: سالانه حدود ۶ تا ۷ هزار دانش آموز وارد چرخه آموزشی می شود و با توجه به آیتم های تشویقی در زمینه جوانی جمعیت پیش بینی می شود تا چند سال آینده این رقم به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

کد خبر 1760546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha