رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی گفت: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محورهای این جشنواره است، افزود:  ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال ها فعالیت مقام های متعددی را در جشنواره های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون  استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه ی بیش از 20 سال فعالیت و مدرس شاخه های مختلف هنری است که طی سال ها فعالیت موفق به کسب رتبه های برتر در هنرهای نمایشی چون جشنواره رضوی شده و بارها آثار وی به رویداد های کشوری صعود کرده اند.

کد خبر 1760584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha