تداوم اعتراضات دانشگاهی آمریکا در حمایت از غزه

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا اعتراضات خود را در حمایت از مردم غزه و علیه حملات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه و علیه حملات رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

آخرین تحولات نشان می دهد که مدیریت دانشگاه جورج واشنگتن اعلام کرد: به معترضان ابلاغ شده‌اند که رفتار آنها نقض سیاست‌های دانشگاه تلقی می‌شود.

 از سوی دیگر، دانشجویان در این دانشگاه تلاش‌های مستمر برای تحریف جنبش دانشجویی را به اتهام «یهودستیزی» رد کردند.

از واشنگتن تا نیویورک، جایی که دانشجویان دانشگاه نیویورک چادر همبستگی جدید با غزه برپا کردند، برپایی این چادر پس از این انجام شد که نیروهای پلیس چادر دانشجویان معترش در گلد پلازا را برداشتند.

در همین حال، «امیلی ویلیامز» فعال و عضو سازمان دانشجویان به منظور عدالت برای فلسطین، گفت: تحصن امروز در دانشگاه استنفورد برای همبستگی با فلسطینی‌ها و نشان دادن رنج آنها است.

 ویلیامز تاکید کرد: این تحصن اعتراض آمیزعلیه دولت آپارتاید اسرائیل است.

وی همچنین اعلام کرد: هدف ما این است که آمریکا از همکاری با نهادهای اسرائیلی که سیاست‌های نژادپرستانه خود را علیه فلسطینی‌ها اجرا می‌کنند، دست بردارد.

این فعال اجتماعی آمریکایی افزود: مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا با اتخاذ تدابیر بر فعالان برای توقف همبستگی با فلسطینی‌ها فشار بیاورند.

دانشجویان دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو آمریکا، به پویش تحصن های تدریجی در مؤسسات علمی پیوسته بودند و خواستار توقف سرمایه گذاری دانشگاه‌های مختلف در پروژه های اقتصادی با «اسرائیل» شدند.

اما در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، مرکز جنبش اعتراضی، مقامات دانشگاه درباره ازبین بردن چادرهایی که از دو هفته پیش در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه برپا شده است، به بن بست رسیدند.

پلیس آمریکا تا روز گذشته(جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۵۵۰ نفر را از دانشگاه های بزرگ آمریکا به دلیل شرکت در تظاهرات علیه جنگ غزه بازداشت کرده اند.

کد خبر 1760645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha