مسلمان شدن یک فعال آمریکایی حامی فلسطین در استانبول+ فیلم

یک فعال آمریکایی که به ناوگان آزادی برای حمایت از غزه در پیوسته بود،در استانبول مسلمان شدن خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، یک فعال آمریکایی  که قرار بود عصر جمعه به « ناوگان آزادی» در استانبول برای ارسال کمک‌ها به به غزه برود، در حیاط مسجد ایاصوفیه از مسلمان شدن خود خبر داد.

یک کلیپ ویدیویی لحظه مسلمان شدن، تیگی بری، یک فعال آمریکایی را هنگام پیوستن به ناوگان آزادی که قرار بود عصر روز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) از استانبول به سمت نوار غزه حرکت کند، نشان می‌دهد.

انجمن «ما فی مرمره» که بر ساماندهی ناوگان آزادی نظارت دارد، کلیپی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن لحظه مسلمان شدن این فعال آمریکایی را نشان می‌دهد.

در این ویدیو، نسلیهان اوندر، خبرنگار روزنامه ترکیه ای «ینی شفق»، کلمات شهادتین را به زبان عربی تلفظ می‌کند و بری به سختی آنها را تکرار می‌کند، پس از آن صدای تکبیر در میان حاضران بلند می شود و تازه مسلمان از طرف آن‌ها تبریک دریافت می‌کند.

این فعال آمریکایی پس از اعلام مسلمان شدن خود، تصویری از خود در کنار نوه نلسون ماندلا در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در مورد آن اظهار نظر کرد و گفت: در مسیر استانبول به غزه با نوه نلسون ماندلا هستم.

بری، یکی از فعالان حامی فلسطین

تیگی بری، یکی از فعالانی است که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و جنگ غزه را به شدت رد می کند که این موضوع در پست‌های وی در صفحه اینستاگرام مشهود بود.

در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۴، بری عکسی با یک چفیه فلسطینی و یک تکه هندوانه که نماد پرچم فلسطین است، منتشر کرد و گفت: فلسطین دوباره به طور کامل آزاد خواهد شد و این تنها راه است. اگر بشریت ما نتواند جلوی  کشتار را بگیرد، محکوم به شکست هستیم.

بری مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل را ستود و گفت: وقتی مردمی را یافتید که قهرمانانشان پابرهنه می جنگند، بدانید که هرگز نمی توان آنها را شکست داد.

بری تنها یکی از مشهورترین کسانی نبوده است که در ناوگان آزادی به اسلام گرویدند، بلکه پیش از او یک فعال استرالیایی به نام دنیل در جریان تحصن در حیاط مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد در منطقه فاتح مسملمان شد.

دنیل سه شنبه گذشته در پستی در صفحه اینستاگرام خود از دولت استرالیا خواست تا از عبور امن ناوگان آزادی و همه کمک های بشردوستانه - از طریق هوا، دریا و زمین - به مردم غزه اطمینان حاصل کند.

دفتر هماهنگی ناوگان آزادی اعلام کرد این کاروان که داوطلبانی از سازمان های غیردولتی به نمایندگی از ۱۲ کشور در آن شرکت می کنند، اعازم غزه شد.

هدف این ناوگان شکستن محاصره ای که اسرائیل برای نزدیک به ۱۷ سال بر غزه تحمیل کرده و اطمینان از ارسال کمک های بشردوستانه است.

این ناوگان - که توسط کمیته امداد ترکیه و کمیته بین المللی برای شکستن محاصره غزه نظارت می شود - شامل داوطلبانی از کشورهای مختلف جهان، از اندونزی تا هائیتی، و از نیجر تا ایرلند، از جمله پزشکان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر است.

از جمله افرادی که به ناوگان می‌پیوندند، آلیدا گوارا، دختر ارنستو چه گوارا، رهبر کوبا، و زولیفل ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی هستند.

نوه ماندلا در حساب اینستاگرام خود گفت: شرکت کنندگان از بیش از ۵۰ کشور جهان از طریق ناوگان آزادی آماده کشتیرانی و ارائه کمک های بشردوستانه مورد نیاز فلسطینیان غزه هستند. زولیفله ماندلا ادامه داد: ما با هم می‌توانیم محاصره غزه را بشکنیم.

فیلیپ لوپز، هماهنگ کننده رسانه ای ناوگان آزادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنها مایلند تمام استانداردهای فنی و آمادگی ها را برای ارسال ناوگان آزادی به غزه رعایت کنند و شرکت کنندگان را تحت آموزش های فشرده قرار دهند.

لوپز خاطرنشان کرد: این کاروان حاوی بیش از ۵۰۰۰ تن غذا، دارو و آب آشامیدنی برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه است.

زوهر چمبرلین، عضو کمیته راهبری این کمپین گفت:  ناوگان آزادی از حمایت گسترده میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برخوردار است.

کد خبر 1760657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha