حمایت مراجع و حوزه‌های علمیه از طرح «نور»

مراجع عظام تقلید و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در پیام‌ها و بیانیه‌های متعدد حمایت خود را از اجرای طرح نور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ پس از انقلاب اسلامی ایران حجاب تبدیل به یک ماده قانونی و این موضوع فراموش شده در دین اسلام احیا شد. از نگاه اسلام حجاب برای مصونیت افراد توصیه شده است و نه برای بستن دست و پا و حبس کردن زنان، حجاب گفتار و رفتار افراد را جهت می‌دهد و حیا را به وجود می‌آورد.

حجاب، یکی از ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است که تأثیرات مختلفی در زندگی دارد و تأمل در دستورهای دینی، به‌ویژه در نظام تربیتی و روانی شناختی اسلام، نشان می‌دهد که هدف نهایی این مکتب، تربیت انسان‌های کامل، سالم، مفید و عاری از هرگونه ناهنجاری‌های روانی و رفتاری است و طرح نور در این راستا قراردارد تا این ارزش‌ها فراموش نشود.

از سال گذشته برای اجرای قانون حجاب در کشور و همچنین برای برخورد با هنجارشکنانی که امنیت اخلاقی کشور را به خطر می‌اندازند، طرح نور مطرح و امسال با شکل و قوت بیشتری در کشور اجرا می شود. همزمان با اجرای این طرح مراجع عظام تقلید و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پیام ها و بیانیه های متعدد حمایت خود را از اجرای طرح نور اعلام کردند که در ادامه برخی از اینها آورده شده است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

«طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید خطاب به سردار رادان فرمانده انتظامی کشور گفت: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید، به امیدخدا با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

مراسم تقدیر از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با عنوان «تکریم سردار» هفتم اردیبهشت ماه در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین مکارم فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حمایت این مرجع تقلید را از طرح نور فراجا اعلام و سلام و مراتب قدردانی معظم له را به سردار رادان ابلاغ کرد.

پیام تقدیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح است:

سلام علیکم

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

حمایت آیت‌الله نوری همدانی از «طرح نور»

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با تعدادی از بانوان قرآن پژوه اظهار کرد: هیچ دینی همانند اسلام جایگاه و عظمت زن را محترم نشمرده ، اسلام به تمام جفاهایی که در طول تاریخ شده‌ پاسخ داد و ملاک برتری را از جنسیت خارج کرد.

این مرجع تقلید به نقش زن در طول تاریخ در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کردند و افزودند: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «دامت برکاته» با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب فرمودند: آنچه مسلم است‌ وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.
معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می پذیرند.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

معظم له در پایان در پاسخ به سوالی، طرح نیروی انتظامی را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و خاطرنشان کردند: نیروی انتظامی برنامه ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت دانستند.
ایشان در ادامه فرمودند: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم. واز جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» در ادامه افزودند: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی ها زیر سؤال می بردند که چرا درباره‌ مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود، بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک ها فریاد زدیم، درباره‌ جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه‌ می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت‌ حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است‌ که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت‌ و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد. من به بعضی ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

اعضای جامعه مدرسین: طرح نور امیدهایی را برای جامعه ایجاد کرد

تأکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با نظام از مسیر ترویج بی‌حجابی در جامعه، لزوم ایستادگی پلیس در مقابل خاطیان و حفظ هیمنه پلیس، لزوم تحقق مطالبه مردم در مبارزه با بی‌حجابی، لزوم خروج از حالت انفعالی در مقابله با پدیده بی‌حجابی بواسطه نبوغ و خلاقیت‌های لازم و تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت از ابتدای کودکی، از جمله سر فصل‌های سخنان اعضای جامعه مدرسین در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور بود.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی – قدس سره – و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب – مد ظله العالی – راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایساد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف – ادامه پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

دشمنان در تلاش برای حیا زدایی از جامعه هستند

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در نهادینه سازی پدیده بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت: این عرصه جدیدی که دشمنان طراحی آن را بر عهده گرفته‌اند، حیا زدایی در جامعه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تداوم طرح نور با مراقبت‌ها و ظرافت‌های لازم، تصریح کرد: این بار با تأکیداتی که روز گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه – سلام الله علیها – داشتید، همه را به تداوم این طرح دلگرم کردید.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

تجمع روحانیون در حمایت از «طرح نور» با لباس جنگی

جمعی از روحانیون در تجمع در حرم حضرت معصومه با لباس‌های جنگی اعتراض خود با به بی حجابی نشان دادند و از طرح نور حمایت کردند.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

آیت‌الله اعرافی:

حوزه علمیه از «طرح نور» حمایت می‌کند

آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسئولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، گفت: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت‌های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

عضو جامعه مدرسین همچنین با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

آیت الله اراکی:

حوزه های علمیه از نیروی انتظامی حمایت می کنند

آیت الله اراکی با بیان اینکه اعضای جامعه مدرسین از طرح نور حمایت کرده و مردم و حوزه های علمیه پشتیبان نیروهای انتظامی هستند، حجاب را یکی از احکام الهی دانست.

آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مسأله حجاب یکی از احکام الهی است و مردم نیز پیشتیبان نیروی انتظامی و خدمات سردار رادان هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه پای کار اقدامات نیروی انتظامی بوده و حمایت می کنند. همگی پشتیبان نیروی انتظامی و پیشتیبان اقدامات سردار رادان هستیم.

وی در خصوص جلسه روز جمعه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: جلسه ای بسیار خوب شکل گرفت و اعضای جامعه نیز سخنان خود را مطرح کردند و گزارش سردار رادان نیز بسیار دقیق و جامع بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه اعضای جامعه مدرسین حمایت خود را از طرح نور اعلام کردند، بیان داشت: امیدوار هستیم که نیروی انتظامی در اجرای طرح نور موفق باشد.

حمایت مراجع و حوزه های علمیه از طرح نور

آیت‌الله کعبی:

طرح نور با قاطعیت تداوم پیدا کند

آیت‌الله عباسعلی کعبی، در نشست سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی با تاکید به داشتن روحیه جهادی گفت: روحیه جهادی می‌تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت‌های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و تاکید کرد: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید ونیروی انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

کد خبر 1761003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha