سینما باید با روایت نو سراغ فرهنگ رضوی برود

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه در میان هنرها فیلم بیشتر می‌تواند در گسترش فرهنگ رضوی موثر باشد، گفت: امروز برای عرضه این فرهنگ لازم است قالب‌های نو و روزآمد در ساخت فیلم به کار گرفته شود.

«فرهاد قائمیان»، مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سئوال که چگونه می شود با استفاده از ابزار فیلم به ترویج فرهنگ رضوی به ویژه در میان نسل جوان کمک کرد، اظهار کرد: زیرساخت های جشنواره‌های رضوی و به خصوص جشنواره‌ فیلم دینی رضوان به گونه ای شکل گرفته که می تواند به این هدف کمک کند؛ در واقع با برگزاری این جشنواره ها باید بتوانیم فرهنگ رضوی را در بین نسل جوان و جامعه خودمان و جامعه بین المللی ترویج کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه در میان هنرها فیلم بیشتر از سایر ابزارهای هنری می تواند در گسترش فرهنگ رضوی اثرگذار باشد، تصریح کرد: مطمئناً فیلم در جامعه‌ای که به سمت مینیمالیستی بودن متمایل است و آنچنان که باید مردم به کتاب‌ها مراجعه نمی کنند و بیشتر در فضای مجازی هستند، اثرگذارتر است و  ماندگار می‌شود و برای نسل‌های بعدی می‌ماند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره ساخت فیلم دینی مبتنی بر فرهنگ رضوی از سوی جوانان فیلمساز، گفت: برگزاری جشنواره با محور فیلم دینی با رویکرد آموزشی برای جوانان است؛ در کنار برگزاری جشنواره ها کارگاه‌های آموزشی برپا می‌شود و افرادی در این کارگاه ها آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: در همه جشنواره‌ها و نه تنها جشنواره فیلم باید برنامه ریزی ها آموزش محور باشند؛ ما بر اساس این نگرش جشنواره های رضوی را پایه گذاری می‌کنیم که مفاهیم و مولفه های فرهنگی رضوی به گونه ای در اختیار جوانان قرار بگیرد که بتوانند به درستی آنها را مبنای کار قرار دهند و کار کنند.

قائمیان یادآور شد:  فیلم دینی صرفاً این گونه نیست که ما بگوییم شعاری در آن باشد، ما در این فیلم  اهدافی می‌بینیم و  فیلم به سمتی می‌رود که در آن انسان و تمدن کنونی به روزتر دیده شده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فیلم ها و هنرهای مختلف سال ها فرهنگ رضوی به شکل دیگری بیان شده و ضروری است برای اث گذاری بیشتر به شیوه های به‌روز و در قالب های نو ارائه شود.

پایان پیام/

کد خبر 1761434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha