انتشار کتاب «نظریه تبیین در رفتار سازمانی با رویکرد قرآنی»

کتاب «نظریه تبیین در رفتار سازمانی با رویکرد قرآنی» نوشته محمدعلی صدیقی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این کتاب نوشته محمدعلی صدیقی و از منشورات «جامعه المصطفی العالمیه» در سال ۱۴۰۲ است، که با حمایت و پشتیبانی «دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی» معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، تولید و منتشر شده است.

این اثر از بُعد نظری، ضعف‌های نظریه‌های «رفتار سازمانی» و کاستی‌های «نظریه‌های تبیینی پشتیبانی‌کننده آن‌ها» را عیان و تدوین نظریه تبیینی قرآنی را ضرورت می‌بخشد. از بُعد عملی نیز تسلط سازمان‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی و منشأ بسیاری از مشکلات دانشتن آن‌ها، ضرورت پژوهش قرآنی در مورد نظریه تبیین رفتار سازمانی را توجیه‌پذیر می‌کند.
این کتاب پانزده مدل انگیزشی رفتار سازمانی را بررسی نموده و سپس نظریه «تبیین رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم» را ارائه نموده است.
اثر حاضر در چهار بخشِ «مفاهیم و کلیات»، «نظریه‌های تبیین در رفتار انسان براساس نظریه‌های انگیزش سازمانی»، «نظریه قرآنی تبیین رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم یا الفبای مدیریت رفتار سازمانی از منظر قرآن کریم» و «جمع‌بندی اشتراکات و افتراقات نظریه تبیین قرآنی با نظریه‌های تبیین رفتاری، شناختی و شناختی-اجتماعی» نگاشته شده است.

کد خبر 1761811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha