گرامیداشت یاد آیت الله ضیاالدین نجفی در شبکه قرآن و معارف سیما

در پی ارتحال آیت الله نجفی تهرانی، استاد حوزه علمیه تهران شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مستندی یاد آن عالم فقیه را گرامی می دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما، در پی ارتحال آیت الله حاج شیخ ضیاالدین نجفی تهرانی مجتهد، فقیه و استاد حوزه علمیه تهران شبکه قرآن ومعارف سیما با پخش مستند «سعادتمندان» یاد ان عالم فقیه را گرامی می دارد.

مستند «سعادتمندان» روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) ساعت ۲۱:۳۰ بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می رود. آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی در سال ۱۳۲۵ شمسی در نجف اشرف دیده به جهان گشود.

وی همراه با آغاز تحصیلات ابتدایی، به فراگیری قرآن، ادبیات فارسی کهن مانند کلیات حافظ، گلستان سعدی، رسم الخط و رساله احکام و اخلاق پرداخت تا اینکه از سال ۱۳۳۷ به صورت رسمی فراگیری دروس حوزوی را در مدارس حاج ابوالفتح و مروی را گذراند.

شیخ ضیاء الدین نجفی در اواخر حیات مرحوم آیت الله بروجردی موفق به تشرف به حوزه علمیه قم شد ولی نه به قصد اقامت و تا سال ۱۳۶۰ از اساتید نامدار و استوانه های علمی حوزه علمیه قم بهره مند گردید.

این فقیه و مجتهد در زمینه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت های فراوانی داشته که تاسیس مراکزی همچون حوزه علمیه در شرق تهران، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع)، کتابخانه عمومی، حسینیه در تهران، زائرسرای رضوی در مشهد مقدّس، صندوق قرض الحسنه نبی اکرم(ص) و صندوق خیریه ایتام و فقراء نمونه هایی از یادگارهای اوست.

خاطرنشان می شود، آیت‌الله نجفی تهرانی در روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 1762078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha