قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  به نقل از بنیاد بین المللی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای ایشان و مسلمانان منطقه ایشان، بیان داشتند: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهلبیت عصمت و طهارت نمی توان به حقیقت قرآن رسید.

ایشان بیان داشتند: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهلبیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها ، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان ) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که قرآن کریم برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد، قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیر های بلند قرآن کریم این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛  لذا وقتی امام زمان ظهور می کند و جهان را آباد می کند، با برنامه های جهانی است و برنامه جهانی را قرآن کریم تبیین کرده است.

معظم له اظهار داشتند: اگر قرآن رهاورد انبیاء نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می دهند، این کودک کشی ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته است که سرایت کرده است.

ایشان بیان داشتند: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر،  قرآن را بر سر می نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

معظم له اظهار داشتند: یک سلسله اخوتی است در بین شیعه ها و در روز عید غدیر نیز بعضا عقد اخوت می خوانند و برادر یکدیگر شوند، یک اخوت وسطایی است که بین مسلمانها و اهل کتاب برقرار است و  یک اخوت جهانی است که هر انسانی با انسان دیگر برادر است لذا ذات اقدس الهی در خلقت آدم و حوا چنین می فرماید که جهان بشریت از یک زن و مرد پدید آمده اند، لذا این تفاوت انسانها در پوست و ملیت ها، برای شناسایی انسانهاست و هیچ معیار فضیلت نیست، بلکه معیار فضیلت انسانها، علم صائب و عمل صالح است.

ایشان بیان داشتند: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می تواند جهان ۸ میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

معظم له در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستادند و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسئلت نمودند.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهلبیت آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 1762091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha