ماده ای از  برنامه پنجم که برای سومین بار به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

ماده 53 لایحه برنامه پنجم توسعه برای سومین بار برای بررسی به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجم توسعه ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی سه‌شنبه 16 آذر و در بررسی مواد مراعا مانده برنامه پنجم توسعه ماده 53 این لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان به این لایحه برای سومین بار رأی مثبت ندادند و به همین دلیل این ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و جلسه علنی مجلس با اعلام لاریجانی برای حضور نمایندگان در کمیسیون تلفیق تعطیل شد.

بر اساس این ماده، هرگونه بکارگیری نیروی انسانی اعم از رسمی، پیمانی در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای بند (ج) ماده 24 قانون مذکور و بند (ج) ماده 19 این قانون، مشاغل حاکمیتی و مناطق کمتر توسعه یافته ممنوع است.

در تبصره این ماده مراعا مانده آمده است: تعداد مجوزهای استخدامی برای هر سال در سقف اعتبارات مصوب با رعایت مفاد بند (ب) ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به تصویب شورای توسعه مدیریت خواهد رسید.

در این ماده همچنین آمده است: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، رییس شورای مذکور و معاونت به عنوان عضو شورای موضوع این قانون تعیین می‌شوند.

پایان پیام/
 

کد خبر 3469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha