مجلس درتأخیر ارسال بودجه تأثیر داشته/تصویب بودجه سه دوازدهم اشتباه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به صورت سه دوازدهم تصویب شود گفت: وظیفه مجلس این است که بودجه 90 را تا پایان سال 1389 تصویب کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به صورت سه دوازدهم تصویب شود گفت: وظیفه مجلس این است که بودجه 90 را تا پایان سال 1389 تصویب کند.

ستار هدایت خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاخیر در ارائه لایحه بودجه1390 به مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شبستان، گفت: قطعاً یکی از عوامل موثر در تاخیر در ارائه لایحه بودجه 1390 بحث تاخیر در بررسی برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: به هر حال بخش های از تکالیف که در قانون برنامه پنجم توسعه است باید در بودجه اعمال شود و تا برنامه نهایی نشود امکان تهیه بودجه نیست.

هدایت خواه، تصریح کرد: به فوریت و وقتی که لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد مجلس باید وقت فوق العاده بگذارد که بودجه را در همین سال 1389 تصویب کند و اگر لازم باشد نمایندگان چند روزی از سال 1390 را در مجلس حضور داشته باشند تا بودجه را تصویب کنند.

وی با اعتقاد به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید بودجه به صورت سه دوازدهم و یا یک دوازدهم تصویب شود، گفت: وظیفه مجلس این است که قانون بودجه را تصویب کند و باید وقت بگذارد تا لایحه بودجه 1390 را در سال 1389 تصویب کند.

هدایت خواه بیان کرد: هم کمیسیونهای تخصصی و هم کمیسیون تلفیق باید در شیفت های فوق العاده لایحه را بررسی کنند و هم در صحن علنی اگر وقت بیشتر بگذاریم می توانیم لایحه را تا پایان سال 1381 تصویب کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر بودجه سه دوازدهم تصویب شود چه مشکلات اجرای در کشور پیش می آید، گفت: قطعاً دولت می خواهد برای یکسال برنامه ریزی کند و بخشی از فعالیتهای دولت سالانه است بویژه پرونده های پروژه های یک ماهه و یا دو ماهه نیست، ممکن است بتوانیم بودجه هزینه های که حقوق و مزایا است یک ماهه دو ماهه تصویب کنیم اما بودجه ای عمرانی را که نمی توانیم برای یک ماه و یا دو ماه تصویب کنیم.

نماینده دنا و بویر احمد خاطر نشان کرد: دولت باید بداند نهایتاً چقدر بودجه دارد که متناسب با آن سیستم اجرایی اش را برای انجام فعالیت های عمرانی تنظیم کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 20343

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha