مجوز مجلس به دولت برای دریافت و پرداخت‌های دو ماه اول سال 1390

مجلس به دولت اجازه داد در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 1389 کل کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1390 درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی را وصول و به خزانه واریز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه 24 اسفند و در بررسی جزییات طرح اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1390 به دولت اجازه دادند در چارچوب قانون برنامه پنجم و توسعه و قانون بودجه سال 1389 کل کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1390 درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی را وصول و به خزانه واریز کند و اعتبارات هزینه‌ای (جاری) و تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی و اختصاصی از آن محل در چارچوب احکام و جداول قانون بودجه سال 1389 و تا مبلغ 200 هزار میلیارد ریال دریافت و پرداخت کند مشروط به اینکه هزینه‌های جاری نسبت به سال قبل بیش از 10 درصد افزایش نیابد.

همچنین در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای سه ماه اول سال 90 معادل سه ماه پایانی سال 1389 عمل کند.

نمایندگان مجلس در ادامه این طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کردند تنخواه‌گردان حسابداری موضوع ماده 26 قانون محاسبات عمومی کشور را که در چارچوب ماده مذکور در سقف این ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه‌های اجرایی مربوط پرداخت می‌کند حداکثر تا پایان سال 1390 تسویه کند.

بر اساس تبصره این طرح، بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابط مالی دولت و نفت بر اساس قانون بودجه سال 1389 کل کشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.

همچنین با تصویب نهایی قانون بودجه سال 1390 دولت موظف شد به نحو مقتضی اعمال حساب بر اساس آن را از مورخ 1/1/1390 اقدام کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 27408

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha