اصرار مجلس بررسیدگی جزئی لایحه بودجه مانع اتمام آن تا پایان سال جاری

فرهنگی،عضو هیئت رئیسه درباره سرنوشت بررسی لایحه بودجه 90گفت:پیش از این گفتیم اگرلایحه بصورت عادی درمجلس رسیدگی شود،امکان بررسی آن درسال جاری نیست؛اما اگر بصورت کلی رسیدگی می‌شد،لایحه پیش از سال جدید نهایی میشد.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی پیرامون نحوه بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: اگر کمیسیون تلفیق نتواند گزارش خود را تا پایان سال جاری از لایحه بودجه 90 خاتمه بدهد باید تصمیم دیگری برای بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گرفت.

وی اظهار کرد: ما پیش از این نیز گفتیم اگر لایحه بودجه به صورت عادی در مجلس رسیدگی شود، امکان بررسی آن در سال جاری نیست اما اگر به صورت کلی رسیدگی می‌شد این امکان وجود داشت که این لایحه پیش از سال جدید در مجلس نهایی شود.

فرهنگی بیان کرد: در هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی برای چگونگی بررسی لایحه بودجه 90 برگزار شده است و در آنجا بحث شد و بنا شد که مجموعه ماده واحده‌ای که صرفا بتواند مجوز استفاده از اعتبارات جاری را در سقف یک یا دو ماه اول سال آینده بدهد تهیه شود.

وی بیان کرد: این مجوز فقط برای فروردین و اردیبهشت سال آینده صادر می‌شود و بودجه آن مشابه بودجه سال 89 است.

این عضو هیئت‌رییسه با بیان اینکه این ماده واحده صرفا برای پرداخت‌های اعتبارات جاری هزینه‌ای است، گفت: این ماده واحده شامل اعتبارات عمرانی نمی‌شود.

وی با اشاره به جلسات هفته آینده مجلس که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: ما جلسه علنی روز یکشنبه را به دوشنبه انتقال دادیم که کمیسیون تلفیق در روز یکشنبه کار بررسی لایحه را ادامه دهد؛ زیرا تشکیل جلسه همزمان کمیسیون تلفیق و صحن علنی بر روی امور تأثیر می‌گذارد.

پایان پیام/

کد خبر 26052

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha