نمایندگان باز هم از درآمدهای دولت کاستند!

نمایندگان مجلس مصوب کردند شرکت ملی گاز از پرداخت سود سهام معوقه خود به دولت به میزان دو هزار میلیارد تومان معاف می‌شوند.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی شنبه 10 اردیبهشت و در بررسی جزییات لایحه بودجه 90 و بخش درآمدها، نمایندگان ردیفی از لایحه بودجه سال 90 را حذف کردند که بر اساس آن شرکت ملی گاز موظف بودن دو هزار میلیارد تومان سود سهام معوقه خود به دولت را پرداخت کند.

 

این پیشنهاد که از سوی سیدعماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مطرح شد مورد مخالفت سخنگوی دولت و سخنگوی کمیسیون تلفیق قرار گرفت زیرا آنها معتقد بودند با این مصوبه از درآمدهای دولت کاسته می‌شود.

 

این پیشنهاد که مخالف و موافقی نیز در صحن علنی مجلس نداشت در نهایت با 115 رأی موافق و 43 رأی مخالف و 27 رأی ممتنع از مجموع 202 رأی مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و بدین ترتیب این ردیف درآمدی دولت حذف شد.

 

گفتنی است نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه سال 1390، بودجه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نسبت به پیشنهاد اولیه دولت به میزان بالایی افزایش داده اند.

 

ضمناً اصلاحات انجام شده در کمیسیون تلفیق باعث شده بود به میزان قابل توجهی بودجه منفی ایجاد گردد. با این وجود معلوم نیست چرا نمایندگان سعی دارند از درآمدهای دولت بکاهند و بر بودجه مجلس و مجمع اضافه نمایند؟

پایان پیام/

 

کد خبر 34715

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha