اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به زندانیان نیازمند محکومیتهای مالی غیرعمد

مجلس مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال از محل وجوه قرض‌الحسنه بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند در محکومیت‌های مالی اختصاص داد.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی چهارشنبه 7 اردیبهشت و در بررسی جزییات لایحه بودجه 1390 و بخش درآمدها مصوب کردند به منظور تأمین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند در محکومیت‌های مالی مانند دیه و امثال آن که ناشی از قتل و یا جرح غیرعمدی است و محکومان مالی نیازمند غیرکلاهبردار مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال از محل وجوه قرض‌الحسنه بانک‌ها اختصاص یابد.

 

نمایندگان در بررسی جزییات لایحه بودجه به هر یک از شرکت‌های گاز استانی اجازه دادند برای اجرایی کردن تعهدات ملی و استانی اجرای خطوط انتقال گاز، گازرسانی به شهرها و روستاها و مناطق اجرای طرح مسکن مهر مشترکان عمده و توسعه گازرسانی در شهرها و روستاها و مقاوم‌سازی و بازسازی تأسیسات خود نسبت به دریافت تسهیلات مجموعا تا سقف 30 هزار میلیارد ریال از بانک‌های کشور با هماهنگی در هر استان با تعیین بازپرداخت از سوی وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط اقدام کند.

 

مدت زمان بازپرداخت استهلاک تسهیلات دریافتی در مدت پنج سال است.

 

بر اساس رأی مجلس، بانک‌های عامل موظف‌اند با پذیرش قراردادهای صنایع بالادستی نفت به عنوان تضمین بازپرداخت یا با وثیقه گرفتن سایر طرح‌ها و صنایع پایین‌دستی مربوط به نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی که دارای توجیه فنی و اقتصادی و مالی است، تسهیلات مالی و ریالی مورد نیاز را به متقاضیان پرداخت کند.

 

مسئولیت اجرای این بند با وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

نمایندگان به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند از طریق بانک‌های دولتی نسبت به تأمین و پرداخت مبلغ شش هزار و 200 میلیارد ریال از محل پس‌اندازهای قرض‌الحسنه با در نظر گرفتن دوره تنفس دو ساله برای اشتغال مددجویان مزبور اقدام کند.

 

وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، بازرگانی و نیرو مکلف شدند در راستای ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های فوق‌الذکر نسبت به واگذاری زمین و انتقال سند آن به قیمت تمام شده و همچنین اعمال معافیت‌ها، عوارض و سود بازرگانی به بنیاد مذکور اقدام کنند.

 

وکلای ملت تمامی بانک‌ها را موظف کردند تا پایان خرداد مانده وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات را که تا پایان سال 1389 از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت نشده است به حساب ردیف درآمدی 310603 واریز کنند.

 

بر اساس رأی مجلس، 50 درصد وجوه اداره شده پرداختی از سال 1385 لغایت سال 1388 به صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ آزاد اسلامی بابت وام شهریه دانشجویی به عنوان کمک برای افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان تلقی می‌شود و وجوه حاصل از بازپرداخت‌ وام‌های مذکور در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

 

دولت موظف است گزارش عملکرد این بند را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 34303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha