ماده 196 لایحه برنامه پنجم مربوط به شوراهای نظارتی پشت در مجمع تشخیص مصلحت

نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود در مورد ماده 196 مربوط به تشکیل شوراهای نظارتی تاکید کردند، تا این ماده هم همانند مواد قبلی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امشب بر مصوبه قبلی خود در مورد ماده 196 مربوط به تشکیل شوراهای نظارتی تاکید کردند تا این ماده هم همانند مواد قبلی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.
شورای نگهبان در دور دوم ارائه اشکالات خود به برنامه پنجم توسعه، بر ایراد قبلی خود درخصوص تداخل قوا دراین ماده اصرار کرده بود؛ اما نمایندگان با 130 رای موافق به نظر مجلس رای مثبت دادند.
بنا بر گزارش خبرگزاری فارس؛ پیشتر نمایندگان در ماده 196 لایحه برنامه پنجم تصویب کرده بودند که در اجرای بند 16 سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه پنجم و به منظور جلوگیری از تداخل وظایف، موازی‌کاری، کارآمد نمودن نظام نظارت و جهت تقویت مدیریت کشور، شورایی متشکل از دو نفر از مسوولین نظارتی هر قوه با انتخاب رییس قوه مربوطه با حفظ استقلال دستگاه‌ها و انجام وظایف و اختیارات و مسوولیت‌های قانونی هر یک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل شود.

گفتنی است شورای نگهبان در دور دوم ارائه ایرادات خود نسبت به برنامه پنجم توسعه بر ایراد قبلی خود درخصوص تداخل قوا دراین ماده اصرار کرده بود.

لازم به ذکر است با وجود ماده های ارسالی مجلس در شب چهارشنبه مورخ 15/10/1389 بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند این نوع عملکرد مجلس با توجه به حذف سیستماتیک شورای نگهباندر طولانی مدت و با تکرر باعث ناکارآمدی نظام اسلامی می شود.
انتهای پیام/

کد خبر 10474

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha