نشر فرهنگ انتظار در جامعه مشعل اميد را زنده مي کند

قرآن و معارف: رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور نشر فرهنگ انتظار را از وظايف ائمه جمعه دانست و گفت: فرهنگ انتظار در جامعه مشعل اميد را زنده مي کند.

حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور درباره تاثير بهره مندي از تريبون نماز جمعه در گسترش فرهنگ انتظار به خبرنگار شبستان گفت: نشر فرهنگ انتظار که در جامعه مشعل اميد را زنده نگاه مي دارد از وظايف ائمه جمعه به عنوان مروجان اصلي باورهاي ديني اسلامي است که بايد با بهره گيري از اين تريبون بيشترين تاثير را بر ترويج اين باور اصيل مذهب تشيع برجاي بگذارند.

وي فرهنگ انتظار را عامل موثر بر حضور فعال انسان ها در عرصه هاي مختلف دانست و اظهارکرد: اين فرهنگ به جامعه شور و نشاط ويژه بخشيده و آن را هميشه در صحنه حاضر نگاه مي دارد از سوي ديگر با توجه به آنکه در صحنه نگاه داشتن مردم از رسالت هاي نماز جمعه است اين امر بايد توسط امام جمعه در کنار ترويج عقايد ديني مورد توجه ويژه قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين تقوي باابراز خرسندي از حضور قابل توجه جوانان در نماز جمعه تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در بيست و يکمين گردهمايي ائمه جمعه کشور که چندي پيش برگزارشد بر ايجاد زمينه هاي موثر براي حضور چشمگير جوانان در نماز سياسي عبادي جمعه تاکيد کردند که اميد است با تدوين و اجراي برنامه هاي کارآمد زمينه تعامل صميمانه تر ائمه جمعه و جوانان فراهم شود.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور درباره تاثير استفاده از تريبون نماز جمعه براي گسترش فرهنگ ولايت فقيه در جامعه بيان کرد: نماز جمعه نمازي ولايي است که با اهتمام ولي فقيه برپا مي شود و کساني که در آن حضور مي يابند در حقيقت پايبندي خود را به اصل ولايت فقيه اثبات مي کنند بنابراين ائمه جمعه بايد بکوشند با استفاده از ظرفيت نماز جمعه زمينه نهادينه سازي اين فرهنگ در ميان عموم جامعه و تجلي باور به ولايت فقيه در عمل را فراهم کنند.

وي بااشاره به تفاوت در کميت نمازگزاران جمعه در برخي هفته ها خاطرنشان کرد: تغيير جمعيت در نمازهاي جمعه از دلايل مختلفي همچون مناسبت هاي مذهبي ناشي مي شود البته امام جمعه مي تواند با نوع بيان، مطالعه روزآمد و ارائه کوتاه خطبه ها بر حضور پررنگ نمازگزاران اثرگذار باشد.

پايان پيام/
 

کد خبر 46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha