هیچ شکی در ضرورت مطرح شدن طرح نظارت بر نمایندگان نیست

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ضمن تأکید بر ضرورت تصویب طرح نظارت بر نمایندگان گفت:باید دستگاه و سازمانی خارج از مجلس بر کار آنها نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام طرح نظارت بر نمایندگان به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به اینکه فوریت این طرح در مجلس رأی نیاورد این طرح به کمیسیون تخصصی برای مطالعه و اجرای دقیق‌تر ارجاع شد تا بعد از جمع‌بندی و بررسی‌ در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارایه شود.

وی اظهار کرد: این طرح به دلیل اینکه بررسی برنامه پنجم توسعه در صحن علنی مجلس آغاز شده بود مدتی به هیچ کمیسیونی ارجاع نشد و می‌بینیم که جدیدا به کمیسیون اصل نود برای بررسی دقیق‌تر ارجاع شده است.

حجت‌الاسلام حسینیان با تأکید بر ضرورت تصویب این طرح در مجلس گفت: همه نمایندگان مجلس معتقدند که باید یک نظارتی بر کار نمایندگی انجام شود. اما بحث بیشتر بر شکل و شیوه این طرح بود که خود نمایندگان نمی‌توانند در کار نمایندگی خود نظارت داشته باشند و باید دستگاه و سازمانی خارج از مجلس بر کار آنها نظارت داشته باشد.

وی تأکید کرد: همین پیش‌بینی ناکارآمدی که مجلس نمی‌تواند بر کار خودش نظارت کند، باعث شد که فوریت این طرح رأی نیاورد ولی این طرح همچنان در مجلس به قوت خود مطرح است و بعد از بررسی کمیسیون اصل نود قاعدتا در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ابراز امیدواری کرد این طرح با رأی اکثریت نمایندگان به تصویب برسد تا سازوکاری برای نظارت بر کار نمایندگان تعیین شود.

پایان پیام/

کد خبر 7531

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha