طرح نظارت تاخرداد90 تصویب میشود تانمایندگان باشرمندگی خدمت رهبری نروند

حجت‌الاسلام قربانی ادامه داد:دنبال این هستیم که قبل ازسال1390 این طرح را در کمیسیون به سامان برسانیم وبررسی آن راتمام کنیم که قبل ازخرداد آن را درصحن علنی مجلس نهایی کنیم وبا خجالت خدمت مقام معظم رهبری نرسیم.

حجت‌الاسلام موسی قربانی، رییس کمیسیون مشترک طرح نظارت مجلس بر نمایندگان پیرامون نحوه تشکیل این کمیسیون به خبرنگار شبستان گفت: خردادماه سال گذشته که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان بر اینکه نمایندگان بر خودشان نیز نظارت داشته باشند، تأکید کردند و به همین دلیل طرحی با فوریت آماده شد و به صحن علنی مجلس ارایه شد که متأسفانه فوریت آن رأی نیاورد.

وی اظهار کرد: هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی این طرح را که به صورت عادی بود و دیگر فوریتی نداشت به کمیسیون مشترکی مرکب از کمیسیون اصل 90، کمیسیون آیین‌نامه داخلی، کمیسیون قضایی و حقوقی واگذار کرد.

حجت‌الاسلام قربانی بیان کرد: چون این کمیسیون بیشتر با نمایندگان در ارتباط بودند ضرورت داشت که کمیسیون مشترک نیز از این سه کمیسیون تشکیل شود.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید کمیسیون اصل 90 اگر شکایتی از طرز کار مجلس باشد به این کمیسیون ارجاع می‌شود. آیین‌نامه داخلی نیز در ارتباط با قوانین و مقررات و آیین‌نامه مجلس وظیفه دارد و کمیسیون قضایی و حقوقی نیز بحث‌های قضایی و حقوقی را پی‌گیری می‌کنند، پس این سه کمیسیون می‌توانستند تمام موارد مورد پی‌گیری در این طرح را بررسی کنند.

رییس کمیسیون مشترک طرح نظارت مجلس بر نمایندگان خاطرنشان کرد: از هر کمیسیونی 7 الی 8 نفر در کمیسیون مشترک عضو شدند و نهایتا این کمیسیون با 23 عضو تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در این کمیسیون یادآور شد: کارگروه این کمیسیون رئوس مطالب را تاکنون مورد بررسی قرار داده است منتهی چون جزییات فرع بر رئوس مطالب است پس قرار شد بعد از بررسی رئوس مطالب در کمیسیون این جزییات نیز در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قربانی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که قبل از سال 1390 این طرح را در کمیسیون به سامان برسانیم و بررسی آن را تمام کنیم که قبل از خرداد آن را در صحن علنی مجلس نهایی کنیم و با خجالت خدمت مقام معظم رهبری نرسیم.

وی بیان کرد: این کمیسیون مورد خاص را پی‌گیری می‌کند بعد از بررسی طرح قاعدتا دیگر منحل می‌شود و دلیلی برای ادامه کارش وجود ندارد.

نماینده قائنات در خانه ملت گفت: طبق مصوبه کارگروه قرار بر این شده است که هفت نفر نظارت بر امور نمایندگان را انجام دهند که از آن جمله رییس کمیسیون اصل 90، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی، یکی از نواب رییس مجلس و چهار نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود روز سه‌شنبه 10 اسفند کمیسیون تشکیل جلسه دهد که متأسفانه این جلسه برگزار نمی‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 23543

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha