هیئت‌رییسه مجلس ابتدا نظارت را  بر خودش شروع کند

یک نماینده اصولگرای مجلس هشتم درمورد اینکه طرح نظارت برنمایندگان به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده،گفت:هیئت‌رییسه مجلس باید جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرد و سفرهای خارجی را سامان‌دهی کند و این کارها مهم‌ترین نظارت است.

حسن کامران، نماینده اصفهان درباره سرانجام طرح نظارت بر نمایندگان به خبرنگار شبستان گفت: متأسفانه این طرح تاکنون به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است و در واقع این طرح بی‌استقبال است.

وی با بیان اینکه هیئت‌رییسه مجلس باید ابتدا نظارت بر خودش را عملا شروع کند، اظهار کرد: هیئت‌رییسه مجلس باید جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرد و سفرهای خارجی را سامان‌دهی کند و اگر این کارها را انجام دهد مهم‌ترین نظارت را انجام می‌دهد.

کامران تصریح کرد: به جای اینکه یک مطلبی را بر روی کاغذ بیاوریم و آن نیز رأی بیاورد بهتر است هیئت‌رییسه مانع برخی ریخت و پاش‌ها شود نه اینکه حتی برای خاموش کردن یک چراغ اضافی در مجلس عاجز باشد.

وی بیان کرد: هر فردی باید نظارت را از خودش شروع کند و اگر این‌گونه نباشد قاعدتا طرح‌هایی چون طرح نظارت بر نمایندگان هیچ‌گاه خریداری ندارد و رأی نیز نمی‌آورد.

این نماینده اصولگرای مجلس با گلایه از کوتاهی صورت گرفته از سوی هیئت‌رییسه مجلس برای بررسی و ارجاع این طرح به کمیسیونی خاص گفت: هیئت‌رییسه اگر فقط یک قلم را که آن هم سفرهای خارجی است، سامان ببخشد قطعا مهم‌ترین نظارت را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اصلاح الگوی مصرف بیان کرد: نمایندگان ملت بیایند به ملت بگویند در این سال چه کار کرده‌اند. حتی یک قدم هم در این زمینه برنداشته‌اند و حتی در سال همت مضاعف و کار مضاعف نیز کاری صورت نداده‌اند.

وی تصریح کرد: من از موافقان سرسخت این طرح بودم و بارها نیز در تذکرها و اخطاری متعدد پی‌گیر سرانجام آن شدم. اما گویا فایده‌ای ندارد و در این امر متأسفانه پوست‌کلفتی صورت گرفته است.

پایان پیام/
 

کد خبر 13419

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha