حوزه‌هاي علميه بايد سرانه‌اي مانند دانشگاه‌ها داشته باشند

استان ها: نماينده استان يزد در مجلس شوراي اسلامي گفت: حوزه‌هاي علميه بايد سرانه‌اي مانند دانشگاه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده امروز (15آبان) در مراسم آغاز به کار مديريت استاني حوزه‌هاي علميه خواهران يزد با بيان اينکه تا قبل از دولت احمدي‌نژاد توجه چنداني به حوزه در بودجه‌ها نمي‌شد، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در سفر قم گفتند در دولت نهم و دهم با همکاري خوب مجلس، بودجه‌اي که به حوزه‌هاي علميه اختصاص يافته است با گذشته متفاوت است.

وي افزود: اما اين نيز کافي نيست و بايد حوزه‌ها سرانه‌اي مانند دانشگاه‌ها داشته باشند.

نماينده استان يزد در مجلس شوراي اسلامي وجود دولت فعلي را فرصت مناسبي براي ايجاد اين سرانه دانست و افزود: بايد با برنامه‌ريزي از اين فرصت استفاده کنيم.

وي با بيان اينکه امسال براي نخستين بار بودجه‌اي با عنوان بودجه فرهنگي در اختيار استانداري‌ها قرار گرفت، ادامه داد: مجلس 20 درصد از اين بودجه را به حوزه‌هاي علميه اختصاص داد.

يحيي‌زاده با اشاره به نوپا بودن حوزه‌هاي علميه خواهران اظهار داشت: به همين دليل لازم است سهم حوزه‌هاي علميه خواهران از اين 20 درصد بيش از حوزه‌هاي علميه برادران باشد.

وي با اشاره به اينکه تا قبل از راه‌اندازي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران کشور، مرکز سامان‌يافته‌اي براي تحصيلات حوزوي بانوان وجود نداشت، راه‌اندازي اين مرکز را از برکات بزرگ انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران به سرعت و به شدت از حيث فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي از مديريت حوزه‌هاي علميه برادران سبقت گرفته است.

نماينده استان يزد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تدوين کتب و برنامه‌هاي مورد نياز حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح کرد: مرکز مديريت حوزه‌هاي خواهران در تشکيل مديريت‌هاي استاني و منطقه‌اي نيز پيشرو است.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت‌هايي که در استان يزد وجود دارد، اين استان مي‌تواند به سرعت به شاخص‌هايي که از سوي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران تعريف شده است دست يابد.

به گزارش روابط عمومي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران،يحيي زاده با اشاره به اينکه بر اساس شاخص مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران بايد به ازاي هر هزار خانم، سه طلبه تربيت شوند، تصريح کرد: بر اساس آمار سرشماري سال 85 اين شاخص هم‌اکنون در استان يزد 2.58 به ازاي هر هزار نفر است اما با توجه به دارالعباده بودن استان يزد، اين شاخص بايد به 30 نفر به ازاي هر هزار نفر برسد.

وي گفت: اکنون ما به دنبال سطوح بالاتر تحصيلي حوزه‌هاي علميه خواهران در استان يزد هستيم و با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در استان اميدواريم جزو استان‌هاي پيشرو در اين ميان باشيم.

پايان پيام/
 

کد خبر 797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha