بهترین راه مقابله بادشمنان افزایش بصیرت نسل جوان واعضای کانون ها است

کانون های مساجد: مسئول دبیرخانه کانون های کرمان افزایش بصیرت نسل جوان و اعضای کانون های مساجد را بهترین راهکار مقابله باتوطئه های دشمنان دانست.

حجت الاسلام مهدی رضایی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمان افزایش بصیرت نسل جوان در کانون های مساجد را بهترین راه مقابله با ترفندهای دشمنان دانست و به خبرنگار شبستان گفت: افزایش بینش نسل جوان موجب رشد و تعالی آنها در زمینه های مختلف می شود و با این بینش و آگاهی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می شوند.

وی افزود: تقویت روحیه دینی و عملی و برگزاری دوره های آموزشی با محوریت مسجد باعث رشد و شکوفایی اندیشه و قوه خلاقیت جوانان می شود. حضور آگاهانه و افزایش اطلاعات مانع نفوذ فرهنگ بیگانه در نسل جوان می شود از همین رو دشمنان از شبکه اجتماعی مساجد و گسترش فعالیت آنان می هراسند.

حجت الاسلام رضایی ایجاد کتابخانه های مجهز و پیشرفته را جهادی ملی در کانون ها دانست و گفت: ایجاد کتابخانه های مجهز به سیستم و نرم افزارهای کامپیوتری که دارای کتاب های کمک درسی نیز هستند زمینه جذب نسل جوان به کانون ها و مساجد را فراهم می کند و موجب می شود تا هر ساله تعداد زیادی از پذیرفته شدگان کنکور از اعضای کتابخانه های مساجد باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کرمان با اشاره به قدمت 1400 ساله فعالیت های مساجد در نظام اجتماعی اسلامی افزود: همزمان با ظهور اسلام، پیامبر اکرم (ص) در مسجدالنبی به فعالیت های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و به ویژه تبیین مبانی اسلام و ارزش های اعتقادی اسلامی پرداختند و مسجد را تنها مکان عبادت و اقامه نماز نمی دانستند.

وی ادامه داد: مساجد پایگاه جمع آوری نیروهای نظامی، کمک به مستمندان، رسیدگی به ایتام و قضاوت بود. خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر پیشینه فعالیت های مساجد از زمان حضرت رسول اکرم (ص) به کارکردهای مختلف مساجد به ویژه در زمینه آموزش توجه خاص شد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ترسیم دیدگاه امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب پیرامون مساجد یادآور شد: دیدگاه امام خمینی (ره) برای ایجاد جامعه اسلامی مبتنی بر پایگاه مساجد استوار بود. امام مساجد را جایگاه و نظام اجتماعی اسلام، پایگاه حفظ و بقا ارزش های دینی، مبارزه با استکبار، جهل و بی سوادی می دانستند که چنین پایگاهی از ارزش خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه دشمنان اسلام است. دشمنان با انواع ترفندها با مساجد و حضور پررنگ جوانان در مساجد و کانون ها مقابله می کنند.

وی با اشاره به نگاه مسجدمحوری دولت نهم و دهم و جایگاه کانون های مساجد گفت: افزایش کمی و کیفی تعداد کانون ها و نیز افزایش اعتبارات از سوی دولت موجب ارتقا فعالیت های مساجد شده است.

برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ولایت، بصیرت دینی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی کتابخوانی در مناسبت ها، شرکت در جشنواره های مختلف، سیره شناسی شهدا و برگزاری روش های تحقیق و پژوهش، برگزاری دوره های آموزشی ویژه ائمه جماعات مدیران کانون های مساجد و اعضا را از جمله برنامه های کانون های مساجد در طول سال است.

حجت الاسلام رضایی حضور نسل جوان در کانون های مساجد را فرصتی استثنایی برای ترویج معنویت، ارزش های اسلامی و تربیت هنرمندانی متعهد و متخصص دانست.

وی افزود: آموزش قرآن و مبانی اسلام در بهترین پایگاه اسلام یعنی مساجد و کانون ها با محوریت ائمه جماعت اهل علم و با ایمان باعث تقویت بنیان های دینی نسل جوان می شود و اگر در سنین کودکی و نوجوانانی آموزش مباحث دینی آغاز شود ارزش های دینی در وجود آنها نهادینه می شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه کانون های مساجد در این زمینه می توانند بسیار موفق و کارآمد عمل کنند. برنامه ریزی دقیق، تامین بودجه و امکانات مناسب می تواند باعث جذب کودکان و افزایش تاثیرگذاری برنامه ها طرح ها می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 8

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha