مشارکت یکصد کانون استان مرکزی در طرح اطعام غدیر

انقانی از مشارکت بیش از یکصد کانون فرهنگی هنری استان مرکزی در طرح اطعام غدیر خبر داد.

مرتضی انقانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم از برگزاری ویژه برنامه و جشن های عید سعید غدیر در بیش از 70 درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بنا بر برنامه هایی که به ستاد کانون ها ارسال کرده اند آماده برگزاری جشن و ویژه برنامه عید غدیر هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تبیین عید غدیر را امری ضروری دانست و بیان کرد: تبیین واقعه و تاریخ غدیر و نقش آن در تربیت و تکامل انسان ها بسیار ضروری است و این یام فرصت مناسبی برای برداشتن گام های اساسی در این راستا است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فعالیت های گسترده ای را در این زمینه انجام  می دهند، اضافه کرد: مدیران کانون های مساجد در این ایام بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به اجرای برنامه های فرهنگی، برپایی محافل غدیری با حضور اعضای کانون، برپایی مراسم سخنرانی در خصوص غدیر و وقایع غدیر و ... می پردازند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برنامه های تبیینی این ایام به جشن بزرگ عید غدیر و اطعام علوی ختم می شود که اکثر کانون های برنامه اطعام علوی در روز عید غدیر را دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح ملی مسجد، قربانی، اطعام غدیر گفت: بیش از یکصد مسجد استان مرکزی برای مشارکت در این طرح ثبت نام کردند.

 

انقانی با اشاره به اینکه این طرح به همت و همکاری  خیرین محترم موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها، برنامه سمت خدا و کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود، ادامه داد:  این کار خیر و خدا پسندانه چند سالی است که انجام می شود و خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو بوده است.

 

وی با بیان اینکه نیت بانیان خیر و مشارکت کنندگان انجام سنت حسنه قربانی و توزیع بین محرومین است، اظهار کرد: سهم هر خانواده محروم در این طرح حداکثر یک و نیم کیلو گرم با توجه به تعداد نفرات تحت تکفل است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: تبیین واقعه و تاریخ غدیر ونقش آن درتربیت و تکامل انسان از دیگر برنامه های کانون های مساجد است که در جلسات حلقه های معرفی و سخنرانی های امامان جماعت مساجد این مهم دیده شده است و در ایام دهه امامت بیشتر به آن پرداخته می شود.

کد خبر 1276137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha